افشین رحیمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل در حوزه آموزش‌های فنی و مهارتی، بر اساس ضرورت‌های خاص دوران شیوع ویروس کرونا، تدابیری جهت تداوم ارائه آموزش‌های مهارتی به شیوه مجازی اندیشیده که هم اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این خصوص با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مربیان به منظور تهیه و تولید محتوای آموزشی و تبیین نحوه بهره‌برداری از فضای مجازی (سامانه های LMS)، زیرساخت‌های لازم نیز تامین شده است، ادامه داد:در حال حاضر، اجرای بخشی از آموزش‌های مهارتی در استان به صورت مجازی فعال شده و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تحقق تمامی محتواها به صورت ارائه آموزش مجازی در حال انجام است.

وی گفت: همچنین تمامی تمهیدات لازم برای اجرای آموزش‌های عملی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی به مرحله عملیاتی رسیده است.

رحیمی افزود: آموزش و تربیت نیروی ماهر، تخصصی و کارآفرین به معنای ورود به بازار کار و تسهیل اشتغال‌زایی می‌باشد.

وی ادامه داد: در سالی که به همت رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید نام گرفته و همه برنامه‌ها و امور باید در این جهت باشد، تربیت نیروی ماهر و آموزش دیده به واسطه تاثیری که بر کیفیت و کمیت تولید دارد، ضرورت قطعی و حتمی است.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و ۸۷۸ آموزشگاه آزاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی فعالیت دارد که طی سال گذشته ۲۵ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۶۷۷ نفرساعت آموزش به علاقه‌مندان ارائه داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.