علیرضا قامتی عصر دوشنبه در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا حجم مخزن آبرسانی دزق را جوابگوی ۲۴ ساعت از نیاز این منطقه اعلام و بیان کرد: در پی اختلال ایجاد شده هم‌اینک آبرسانی به روستاهای زیر پوشش این مجتمع با تانکر در حال انجام است.

وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت اخیر بارندگی‌ همچنین موجب قطع ارتباط جاده نیشابور - کاشمر و مسیر ارتباطی روستای دزق در بخش سرولایت شهرستان نیشابور گردید که هم‌اینک این مسیرها بازگشایی شده‌اند.

فرماندار نیشابور ادامه داد: در محدوده پل دولت آباد بخش زبرخان که با ورود سیلاب‌ها تعدادی از کشاورزان جهت آبگیری زمین های خود مبادرت به تغییر مسیر سیلاب ها کرده بودند این امر موجب آبگرفتگی پیرامون خطوط راه‌آهن شده بود که با تدابیر صورت گرفته سیلاب پیرامون ریل های آهن به منطقه امن هدایت شد.

وی گفت: تعدادی  از خانه‌های قدیمی خشتی و گلی در برخی از روستاهای نیشابور به دلیل بارش‌های اخیر دچار تخریب شده ولی خسارت جانی نداشته‌ایم و اطلاع‌رسانی های لازم به واحدهای مسکونی که در حریم و بستر رودخانه ‎ها ساخته شده‌اند انجام گردیده است.

انسداد مسیر محل دفن زباله‌

شهردار نیشابور هم  به محل ۲۰ هکتاری دفن زباله‌های این شهر در منطقه کال شور اشاره و بیان کرد: جریان سیل دیشب مسیر دسترسی به محل دفن زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر نیشابور را بست.

علی نجفی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل بخشی از زباله‌های قدیمی دفن شده در این محل را با خود برد که از لحاظ زیست محیطی مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در جریان بارندگی اخیر ۳۰ نقطه از سطح شهر نیشابور دچار آب‌گرفتگی شد که خسارتی در پی نداشت. 

شهردار نیشابور در ادامه گفت: ۶۰ درصد از آسفالت سطح خیابانهای این شهر فاقد کیفیت مناسب است. به همین خاطرحجم خسارت‎ وارده به آسفالت معابر شهری زیاد بوده است.

وی افزود: حجم آب مسیل نانوا در شهر نیشابور نیز در پی بارندگی دیشب به شدت افزایش یافته که برای واحدهای مسکونی واقع در حریم این مسیل خطرآفرین است.

نجفی گفت: شهرداری نیشابور برای آمادگی و اقدام بهنگام در زمان حوادث غیرمترقبه مانند سیلاب، نیازمند امکانات، تجهیزات بیشتر و اعتبارات دولتی است.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور نیز گفت: طی بارندگی‌ اخیر دو مورد عملیات رفع آب‌گرفتگی توسط چهار گروه امدادگران هلال احمر در روستاهای اسحق‌آباد و رستم‌آباد این شهرستان انجام شد.

اسماعیل شابیگی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اینک دو هزار و ۶۰ امدادگر در قالب ۲۰ گروه در این شهرستان در حال آماده‌باش بسر می‌برند.

وی ادامه داد: جهت مقابله با شرایط سخت در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در نیشابور، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای هزار و ۴۰۰ خانوار فراهم شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: همچنین در شهر خرو یک زمین مسطح، در شهر بار یک مدرسه و در روستای آهوان یک سوله ورزشی برای اسکان اضطراری و در دیزباد نیز برای ۶۰ خانوار دپوی اقلام امدادی شامل چادر، پتو و دیگر وسایل مورد نیاز فراهم شده است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. نیشابور مرکب از چهار بخش مرکزی، زبرخان، سرولایت و میان جلگه ۴۳۱ روستا دارد.

۱۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.