دکتر سید محمد حسین بحرینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر ترددها در خیابان‌ها افزایش یافته و برخی از مردم از خانه هایشان بیرون آمده‌اند که این موضوع از بابت خطر انتقال ویروس کرونا و شیوع این بیماری طی دو هفته آینده نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته تعداد بستری‌ها بر اثر کرونا در خراسان رضوی با همراهی مردم و اقدامات و هماهنگی‌های خوب مسوولان تا حدودی ثابت شده است اما در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر ترددها و شلوغی خیابان‌ها بوده‌ایم.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در زمینه بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: وضعیت مشهد و استان خراسان رضوی همچنان قرمز است و فاصله‌گذاری اجتماعی کماکان باید ادامه پیدا کند.
بحرینی تاکید کرد: بی‌توجهی برخی از  مردم و کم لطفی آنان نتیجه تمام تلاش‌های انجام شده و خدمات شبانه روزی کادر درمانی طی این مدت برای کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا در استان خراسان رضوی را به هدر خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت با عنوان "تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه " افزود: دانش آموختگان مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی که شیوع ویروس کووید-۱۹ به یک معضل جهانی تبدیل شده است به عنوان مدافعان خط مقدم نظام سلامت در کنار پزشکان در کمک به درمان بیماران و شناسایی افراد مبتلا نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.
رییس قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی همچنین از تعهد و اخلاص تمامی تلاشگران عرصه سلامت در مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی قدردانی کرد.

خدمات سلامت به جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی توسط ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در این استان شامل دانشگاه‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت‌جام، سبزوار ، گناباد و نیشابور ارائه می‌شود و ۷۵ درصد از این جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.