دانشگاه علوم پزشکی مشهد عصر دوشنبه به نقل از دکتر مجید جعفری‌نژاد گزارش داد: این دفترکهای یا بروشورهای آموزشی شامل ۷۵۰ هزار نسخه آموزش بهداشت فردی و محیطی و ۵۰ هزار نسخه برای آموزش نحوه استفاده از انواع مواد ضدعفونی‌ با همکاری نیروهای بسیج محلات و جامعه پزشکی، استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و نیروهای مردمی در سطع عمومی توزیع شده‌اند. 
وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه‌روزی پاسخگویی به پرسشهای مردم پیرامون بیماری کرونا با شماره تلفن ۱۹۱ اشاره و بیان کرد: در مبادی جاده‌های ورودی، پایانه مسافربری، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه مشهد نیز ایستگاههای تب‌سنجی و غربالگری ضمن انجام مراقبت‌ کنترلی، آموزشها و اطلاعات پیشگیرانه را به عموم مردم ارائه می‌کنند. 
رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به همکاری بسیار خوب میان دانشگاه علوم پزشکی و آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب با هدف آگاهی‌بخشی عمومی۲۰ هزار فایل‌ اطلاع‌رسانی در مکانهای مختلف مشهد در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.
وی افزود: طی هماهنگی با استانداری خراسان رضوی نیز ظرفیت نهادهایی همچون شهرداری مشهد، ادارات‌کل راه و شهرسازی، مخابرات و دیگر مجموعه‌ها برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و وسیعتر به عموم شهروندان در زمینه هشدارهای بهداشتی بکار گرفته شده است.
دکتر جعفری‌نژاد برگزاری نشست با مسوولان سازمان آرامستانها و همچنین روحانیون داوطلب در زمینه تغسیل و تدفین شرعی و اسلامی متوفیان ناشی از کرونا را از دیگر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان و بیان کرد: با همکاری شهرداری مشهد ضدعفونی و گندزدایی در محلهای پررفت و آمد این شهر صورت می‌گیرد.
وی گفت: هم‌اینک تمام نهادهای دولتی، مجموعه‌های خصوصی و مردمی در جهت مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع ویروس عامل این بیماری در جامعه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری بسیار خوبی دارند.
افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.