رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در صدر فهرست اقدامات این سازمان قرار گرفت. 

محمد محسن مصحفی افزود: بر این اساس در این مدت اقداماتی از قبیل تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام بهداشتی میان ساکنان مناطق کم‌برخوردار، توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده میان کارگران مشاغل پرخطر، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی محیطی در مراکز حمایتی نظیر مرکز قرنطینه کودکان کار، کانون اصلاح و تربیت، شیرخوارگاه ها، برخی مراکز ترک اعتیاد، درمانگاه‌ها و نظایر آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت شهروندان نیازمند و احتمال طولانی شدن مدت مبارزه با ویروس کرونا، برای تداوم حمایت از این شهروندان، نیاز به جذب مشارکت‌های اجتماعی و پویش‌های مردمی جدی و حیاتی است.

وی گفت: در این راستا پویش "چراغی برافروز" با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای نیازمندان و تقویت تاب‌آوری آن‌ها در شرایط فعلی راه‌اندازی شد.

معاون شهردار مشهد افزود: توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی از اولویت‌های این پویش است و مبالغ جمع‌آوری‌شده صرف تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی برای خانوارهای نیازمند و در معرض آسیب می‌شود.

وی ادامه داد: خیران و نیک‌اندیشان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۷۷۹۰۰۷۷۹۰۰۰ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۰۰۰۰۷ واریز کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.