هادی رجایی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا، در جلسات ستاد پیشگیری و مبارزه با این بیماری تمامی کانون‌ها و مکان‌هایی که احتمال شیوع و گسترش بیماری وجود داشت بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ شد که تاکنون اقدامات خوبی هم انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه زباله گردها و متکدیان به‌عنوان یکی از کانون‌های انتشار ویروس در شهرستان شناسایی‌ شده است ادامه داد: طرح جمع‌آوری و ساماندهی این قشر با همکاری فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد و پشتیبانی دادستانی و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان آغاز شد.

وی گفت: در اجرای این طرح طی ساعات خاص جمع‌آوری این قشر آسیب‌پذیر انجام و نسبت به شناسنامه‌دار شدن آن‌ها اقدام می‌شود.

رجایی نیا افزود: تعهداتی نیز مبنی بر فعالیت نکردن آنان در طول مدت شیوع این بیماری از این افراد  و خانواده‌های آن‌ها گرفته می‌شود و با توجه به وضعیت نامناسب مالی این قشر سعی شده است با کمک‌هزینه‌های معیشتی توسط دستگاه‌های حمایتی عضو طرح از قبیل بهزیستی و کمیته امداد مشکلات این قشر کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون در این راستا ۲۹ متکدی و زباله‌گرد جمع آوری و برای آنها فرم های ساماندهی تکمیل شده است اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا، طرح جامع‌تری را برای ساماندهی این قشر آسیب‌پذیر اجرا خواهیم کرد.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.