علی بحیرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر یک از این کودکان مشمول دریافت سبد غذایی هستند و کارت تغذیه آن‌ها هر ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

وی بابیان اینکه کودکان، آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه هستند، اظهار داشت: باید نیازهای اولیه کودکان از جمله غذا، پوشاک و نیازهای اساسی تامین شود.

بحیرایی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با حمایت از کودکان کمتر از پنج سال سن، تلاش دارد شرایط مناسبی برای این کودکان فراهم کند تا در آینده مشکلات جسمی ناشی از سوء تغذیه نداشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب که سبدهای حمایت غذایی، زیر نظر کارشناس علم تغذیه، تهیه و توزیع می‌شود، بیان کرد: این سبد شامل برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، لبنیات، حبوبات و ماکارونی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان با یادآوری این مطلب که این طرح از سال ۸۶ آغاز شده است، ادامه داد: کارت تغذیه برای ارتقاء سطح کیفی تغذیه کودکان به‌صورت هدفمند و هوشمند با در نظر گرفتن نتایج حاصل از پایش تن‌سنجی به‌صورت مستمر صادر شده است.

وی اضافه کرد: سبد غذایی با در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای کودکان، هر ماه در اختیار خانواده قرار می‌گیرد و کیفیت محصولات غذایی نیز بازرسی می‌شود.

بحیرایی گفت: برنامه پایش سلامت جسمی و روحی کودکان تحت حمایت هر شش ماه با همکاری شبکه بهداشت درمان استان و امور درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به این مطلب که کودکانی که از مشکل تغذیه رنج می‌برند توسط مرکز بهداشت استان و شهرستان‌ها شناسایی و به این نهاد معرفی می‌شوند، افزود: این مشکل با نمودهای مختلفی از جمله چاقی، کم خوری و بدخوری دیده می‌شود که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم برای حمایت از این کودکان قدم برداریم و کمک گسترده‌تری به آن‌ها انجام دهیم.

بحیرایی گفت: این نهاد علاوه بر اعطای سبد حمایت غذایی به کودکان نیازمند، دوره آموزشی تخصصی را با بهره‌گیری از اساتید شبکه بهداشت و درمان برای مادران این کودکان برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر استان برای کمک به کودکان مشارکت کنند تا از این طریق بتوانیم سلامتی را به آن‌ها هدیه دهیم.

بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۸۶ هزار تن از جمعیت استان همدان از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می‌برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.