معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: طرح غربالگری تلفنی بیماری کرونا از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰  با همکاری نیروهای بهداشتی و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست.

دکتر مهدی قلیان افزود: در قالب این طرح برای افرادی که علائم مشکوک دارند نیروهای بهداشتی به در منازل آنان اعزام می شوند تا ضمن کسب اطلاعات کاملشان در حوزه سلامت، در صورت نیاز به  انتقال به مراکز درمانی در اسرع وقت این اقدام انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از  جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق سامانه سینا و سایت salamat.gov.ir زیر پوشش خود اظهاری سلامت بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای فعالیت‌های آموزشی شامل چاپ  و نصب هزاران بنر در سایز بزرگ، چاپ و نصب بیش از ۲۰ هزار پوستر آموزشی و مراقبتی و چاپ میلیون‌ها تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم را از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا عنوان کرد.

قلیان افزود: راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی به منظور پاسخگویی به سووالات کرونایی مردم و همچنین راه‌اندازی مراکز پاسخگویی به پرسشهای شرعی مردم در این زمینه با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و با حضور روحانیون از دیگر اقدامات در این راستا است.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

تاکنون آزمایش کرونای ۹۲۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است و همچنین چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای این استان بستری شده‌اند که دو هزار و ۹۷۳ نفر از آنان بهبود یافته و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.