دکتر علی عالمی روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین بخشی که به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می کند مردم و جامعه است، از ابتدای پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی نیز هر جا مردم حضور داشتند، کشور به موفقیت دست یافت و امروز هم کنترل ویروس بیماری کرونا در گرو همکاری آحاد مردم جامعه است و باید بیشتر نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه است و باید مراجعات غیر ضروری در سطح شهر و جامعه حداقل برای دو هفته تعطیل شود و  اگر بنا بر ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل هستیم باید به هیچ عنوان در اماکن پر رفت و آمد حضور نداشته باشیم و طول مدت حضورمان را کاهش دهیم.

وی گفت: رعایت  فاصله دو متر با افرادی که با آنان در تماس هستیم، ضروری است و باید یک نفر برای خرید از منزل خارج شود و هر اندازه بیشتر  اعضای خانواده در این شرایط از منزل خارج شوند احتمال انتقال و آلودگی به ویروس کرونا به همان نسبت افزایش می یابد.

دکتر عالمی افزود: هر تماس غیر ضروری احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد و  باید صله رحم و دید و بازدیها را به بعد از زمان کاهش مشکل شیوع بیماری کرونا موکول کرد.

رییس دانشکده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: پدران و مادران از ما و ما هم از فرزندان خود انتظار داریم که به دیدارمان بیایند ولی والدین و بچه هایمان راضی به بیمارشدن ما نیستند.

وی افزود: سلامتی حق ماست ولی همه ما نسبت به همین حق و سلامتی خود و خانواده و همسر و فرزندان و پدر و مادر و همسایه و در سطح وسیع تر جامعه خود مسوول هستیم.

دکتر عالمی ادامه داد: در این شرایط حساس حضور در اجتماع و سطح شهر و تماس با افراد و حداکثر فاصله با سایر اشخاص در مراودات اجتماعی را باید مورد توجه قرار دهیم.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.