دکتر علی عالمی روز سه شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین بخشی که به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می کند خود مردم و جامعه هستند،  از ابتدای پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی هشت ساله هر جا مردم حضور داشتند، کشورمان به موفقیت دست یافت و امروز هم کنترل ویروس بیماری کرونا در گرو همکاری آحاد مردم جامعه است و باید بیشتر نسبت به این مساله احساس مسوولیت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا ماندن در خانه است و باید مراجعات غیر ضروری در سطح شهر و جامعه حداقل برای دو هفته تعطیل شود و  اگر بنا بر ضرورت مجبور به خارج شدن از منزل هستیم باید به هیچ عنوان در اماکن پر رفت و آمد حضور نداشته باشیم و طول مدت حضورمان را کاهش بدهیم.

وی اضافه کرد: رعایت  فاصله حداقل دو متر را با افرادی که با آنان در تماس هستیم، ضروری است و باید یک نفر برای خرید از منزل خارج شود و هر اندازه بیشتر  اعضای خانواده در این شرایط از منزل خارج شوند احتمال انتقال و آلودگی به وسیله بیماری کرونا به همان نسبت افزایش می یابد.

دکتر عالمی گفت: هر تماس غیر ضروری احتمال انتقال ویروس کرونا را از دیگران به افراد و یا از فرد به سایر اشخاص افزایش می دهد و  باید  صله رحم و دید و بازددیها را به بعد از زمان کاهش مشکل شیوع بیماری کرونا موکول کرد.

رییس دانشکده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: پدران و مادران از ما و ما هم از فرزندان خود انتظار داریم که به دیدارمان بیایند ولی والدین و بچه هایمان راضی به بیمارشدن ما نیستند.

وی خاطر نشان کرد: سلامتی حق ما است ولی همه ما نسبت به همین حق و سلامتی خود و خانواده و همسر و فرزندان و پدر و مادر و همسایه و در سطح وسیع تر جامعه مان مسوول هستیم.

دکتر عالمی گفت: در این شرایط حساس دو نقطه حداقل حضور دراجتماع و سطح شهر و تماس با افراد و حداکثر فاصله با سایر اشخاص در مراودات اجتماعی باید مورد توجه قرار دهیم.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره و انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویش اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس کرونا به راه افتاده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.