مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عصر سه‌شنبه در این نشست که با موضوع پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استانداری خراسان  رضوی برگزار شد گفت: خود را موظف به اجرای دستورالعمل‌های دانشگاه های علوم پزشکی مشهد می‌دانیم.
حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با حمایت از تصمیم تولیت آستان قدس رضوی در اعمال محدودیت برای پذیرش زائر، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تمامی هیأت امنای بقاع متبرکه، امام زادگان و مساجد ابلاغ شده و در این راستا تمامی بقاع متبرکه به ویژه بقاع مسقف را به صورت موقت تعطیل کردیم تا از این طریق ویروس کرونا شیوع پیدا نکند.
وی ادامه داد: موضع گیری علما و مراجع در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و تعطیلی موقت اماکن مذهبی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدام راهگشا محسوب می‌شود.
رییس شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی نیز با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۳۸ هیات مذهبی در خراسان رضوی گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا تمامی دستورالعمل‌ها و تذکرات جامعه پزشکی و استانداری را به هیأت‌ها منتقل کردیم.
سیدمهدی طباطبایی افزود: در همین راستا مانع فعال شدن ایستگاه‌های صلواتی ویژه سالروز ولادت یا وفات ائمه (ع) شده و همچنین هیچ مجوز دسته‌روی و تشرف حتی برای نیمه شعبان هم صادر نکردیم.
وی با حمایت از اقدام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: حرکت‌های هنجارشکنانه دیشب نباید پای هیأت‌های مذهبی گذاشته شود. تمامی محافل و مجالس دینی با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.
وی بر استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی خراسان رضوی برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فعالین هیأت‌های مذهبی در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) حضور دارند و به صورت خودجوش نسبت به گندزدایی معابر و مساجد اقدام می‌کنند.
احمد واعظی، رییس کانون مداحان خراسان رضوی نیز با تاکید بر اینکه برای ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد گفت: در راس کشور مقام معظم رهبری هستند و افراد هتاک به صورت جهت یافته و با نیت خاصی شب گذشته در مقابل حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تجمع کردند.
مسوول مدیریت و ارتباطات حوزه علمیه خراسان نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هرچیزی که به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری کمک کند یک حسنه و هر آنچه که به شیوع این بیماری کمک کند، یک سیئه است، این کلام یک بار تکلیفی بر دوش همه گذاشته که برای تحقق آن باید تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل کاظمی، افزود: ویروس کرونا علاوه بر مضراتی که در جهان به بار آورده است در ایران اسلامی با حضور جریان‌های معاند انگلیسی و شیعیان انگلیسی ضرر اعتقادی به بار آورده و باعث مطرح شدن شبهاتی شده است.
وی ادامه داد: حوزه علمیه خراسان با بیش از ۲۰۰ مدرسه در سه استان، با ارائه مجازی دروس، از ظرفیت طلاب به صورت قرارگاه مرکزی شهید حاج قاسم سلیمانی با ۱۱۰ گروه جهادی استفاده و اقدام به مقابله با ویروس کرونا از طریق ضدعفونی کردن معابر و مساجد، کمک به کادر پرستاری پس از آموزش‌های لازم، تولید محتوای فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات، عیادت از بیماران و دلجویی از خانواده‌های آنان، تولید روزانه سه هزار ماسک و راه‌اندازی پویش‌های مردمی کرده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۶۳۱ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.