مجتبی شاکری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: زنگ خطر شیوع کرونا در بردسکن به صدا درآمده  و در حال حاضر موارد مثبتی از ویروس کرونا وارد شهرستان شده است لذا مردم باید بیشتر رعایت کنند.

وی اضافه کرد: از بهمن‎ ماه تاکنون ۱۲ بیمار سندرم حادتنفسی در بیمارستان بردسکن بستری شده اند که چهار نفر پس از بهبودی مرخص و هشت نفر دیگر هنوز بستری هستند با این حال می طلبد مردم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از هرگونه رفت و آمد غیر ضروری پرهیز کنند.

فرماندار بردسکن با اشاره به مشکل شلوغی بازار بردسکن و در رفت و آمد بودن مردم گفت: هر روز از طریق بلندگو  در سطح شهر اعلام می‌شود که مردم از آمدن به خیابانها امتناع کنند تا بدین ترتیب هر شهروند، همیار نیروهای حوزه بهداشت و درمان باشد و با ترویج فرهنگ در خانه ماندن شاهد قطع زنجیره این بیماری باشیم.

شاکری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا خودروها و افراد غیر بومی بردسکن اجازه ورود به این شهرستان را ندارند و فقط از کمربندی‎های شهر باید مسیر خود را ادامه دهند.

وی از ایجاد محدودیت‎های ترافیکی در مبادی ورودی شهرستان خبر داد و گفت: برای پلاک‌های غیر بومی و حتی بومی در داخل شهر محدودیت‎هایی قائل شده‎ایم و ورود خودروهای مسافران از سمت‎های مختلف منتهی به این شهرستان ممنوع  است.

فرماندار بردسکن اعلام کرد: ضمن اینکه سلامت مسافران با تب سنج کنترل می‎شود در صورت داشتن علائمی از ویروس کرونا مسافران قرنطینه و به مراکز بهداشتی اعزام می‌شوند همچنین در داخل شهر دو اکیپ از سمت ورودی‎های کاشمر و طبس مستقر شده اند و ضمن هدایت خودروها به کمربندی آنها را ضد عفونی می‎کنند.

شاکری با بیان اینکه خودروهای غیر بومی جهت ورود به شهر با محدودیت جدی مواجه می شوند افزود: در داخل شهر هم اگر رفت و آمدخودروهای بومی کمتر نشود توسط پلیس راهور محدودیت اعمال می شود.

وی از راه اندازی پویش‎های مردمی در شهرستان خبر داد و گفت: از بازاریان و اصناف خواسته شده مسوولان و به خصوص بخش بهداشت و درمان را با تعطیلی مشاغلی که خیلی ضرورت ندارند یاری کنند.

فرماندار بردسکن گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شوراهای محله تشکیل شده همچنین با کمک دهیاران، خانه‎های بهداشت و شورای هر روستا، مسافران وارد شده به روستا رصد و بیماریابی می‎شوند و اگر لازم باشد قرنطینه خواهند شد.

شاکری افزود: با شدیدتر شدن بازرسی‎ها تاکنون دو واحد نانوایی مهر و موم  و از یک واحد دوخت لباس برای رعایت اصول بهداشتی تعهد گرفته شده است.

وی با اشاره به این که اقلام بهداشتی از قبیل دستکش و ماسک در حوزه بیمارستانی تامین شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد ادامه داد:برای مردم عادی اما کمبودهایی وجود دارد که آن هم مربوط به کل کشور است و اگر مردم از حضور در خیابان  و انجام دید و بازدید پرهیز کنند و در خانه بمانند می توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.