به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی روز یکشنبه گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و به منظور استفاده از توانمندی اعضای هیات علمی، دانشجویان و محققین دانشگاه در زمینه بیماری کرونا، دفتر پژوهش های جامع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شده است.

وی افزود: به روز نمودن اطلاعات اساتید و دانشجویان و مدیران درگیر در بحران، نقد شواهد علمی منتشر شده جهانی، ارزیابی صحت و امکان کاربردی نمودن شواهد جهانی، نقد و ارزیابی وضعیت موجود بیماری، دیده بانی و ارزیابی عملکرد مدیریت بحران، آینده پژوهی اپیدمی کرونا با ارائه راهبردهای مرحله ای،  هدایت جامعه بخصوص شبکه های مجازی و اطلاع رسانی با ارائه شواهد درست علمی به کمیته علمی بیماری کرونا، برگزاری Teleconference و Teleworkshop ، انتشار مقاله و کتاب، اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های جمعی، تحقیقات ویروس شناسی و ایمونولوژی و ژنتیک ، اقدامات تشخیصی و درمانی،  مطالعات اپیدمیولوژیک - مدلینگ بیماری  و بررسی ریسک فاکتورهای همراه و مطالعات کیفی با رویکرد های اپیدمیولوزی اجتماعی ، روانی و معنوی از جمله فعالیت های در نظر گرفته شده در این دفتر می‌باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امتیازات ویژه برای محققین و اعضای هیات علمی و دانشجویان فعال در این حوزه خبر داد و گفت: طرح های ارائه شده با محوریت این بیماری طی ۴۸ ساعت داوری ، بررسی اخلاقی و تعیین تکلیف خواهد شد.

دکتر تفقدی افزود: در نخستین روز از شروع به کار این دفتر ، ۲۰ طرح در موضوعات آزمون‌های بالینی داروها روی این بیماری، مطالعات جامعه نگر ، مطالعات روانشناختی و مطالعات تله مدیسن در نشست فوق العاده کمیته اخلاق بررسی شد.

وی ادامه داد: دفتر پژوهش های جامع کرونا در ایام تعطیل و غیر تعطیل نیز فعال و پذیرای طرح های پیشنهادی در این زمینه خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسیده است که ۴۲ نفر آنان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.