حمیدرضا پوریوسف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه مهدهای کودک در استان خراسان رضوی در پی شیوع بیماری کرونا از پنجم اسفند ماه تا پایان امسال تعطیل شده است و مدت تداوم این تعطیلی نیز مشخص نیست، دستورالعمل لازم برای محاسبه شهریه این مراکز در مدت تعطیلی معین شد.

وی اضافه کرد: اگرچه طبق قرارداد والدین می‌توانند در شرایط شیوع بیماری‌های واگیردار به صورت کتبی اقدام به فسخ قرارداد با مهدکودک طی ماه‌ آینده کنند اما با توجه به امکان پیش خرید خدمات مهدکودک توسط والدین، می توان در کنار حمایت از مهدهای کودک و مربیان شاغل در این مراکز، خدمات آموزشی برای کودکان را نیز در ماه‌های آینده تضمین کرد.

وی گفت: اول مهر ماه تا پایان خرداد ماه مدت قرارداد ارائه خدمات مهدهای کودک به والدین است.

این مسوول با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصدمهدهای کودک در مکان استیجاری مشغول ارائه خدمت هستند افزود: پرداخت حقوق و عیدی مربیان، پرداخت اجاره مکان مهد و سایر هزینه‌ها برای مدیران مهدهای کودک پابرجاست و انتظار می‌رود با توجه به اینکه اشتغال مهدهای کودک برپایه اشتغال بانوان است والدین همراهی لازم را در این شرایط سخت داشته باشند.

او گفت: میزان تداوم تعطیلی مهدهای کودک و گذر از بحران شیوع بیماری کرونا در کشور مشخص نیست و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود والدین با پرداخت ماهیانه شهریه، خدمات مهدهای کودک را پیش‌خرید کنند و به میزان ماههای تعطیلی و پرداخت شهریه، پس از گذر از این دوران، مهدها خدمات خود را برای مدت مشابه به والدین ارائه دهند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب از بیکاری مربیان و تعطیلی مهدهای کودک فراوانی در استان جلوگیری می‌شود ضمن اینکه پس از پایان این دوره بحرانی والدین به فعالیت مهدهای کودک نیاز دارند بنابراین پیشنهاد می‌شود والدین این مساله را مد نظر قرار دهند.

وی گفت:هم اکنون هزار و ۲۱۶ مهد کودک با فعالیت هشت هزار مربی در خراسان رضوی، آموزش بیش از ۸۳ هزار کودک ۶ ماه تا ۶ سال را بر عهده‌ دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: امسال ۱۷۴ مهدکودک در استان به صورت دائم یا موقت اعلام تعطیلی کردند بنا بر این در صورت عدم حمایت از این بخش، طی سال آینده شاهد موج تعطیلی مهدهای کودک در استان خواهیم بود.

با تاکید بر نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از مهدهای کودک در شرایط بحرانی گفت: هنوز سازو کار حمایتی و فورجه برای این مراکز در نظر گرفته نشده اما لازم است مردم در این زمینه مهدهای کودک را همراهی کنند تا ساز و کار حمایتی برای جبران خسارات وارد آمده به این مراکز از سوی دولت لحاظ شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۲۸ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هر کدام یک فوتی داشته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.