مسلم ساقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از همه افرادی که قصد مسافرت به کاشمر را دارند درخواست می‌شود با جدی گرفتن موکد هشدارهای بهداشتی ستادهای کشوری و استانی مقابله با بیماری کرونا به طور جد از سفر به شهرستان کاشمر تا عادی شدن اوضواع پرهیز کنند.

وی همچنین بر لزوم توجه مردم به تشخیص و تمایز میان شایعه و خبر معتبر و همچنین بی‌اعتنایی به شایعات تاکید و بیان کرد: تشریح صحیح و واقعی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا بر اساس موازین تخصصی از سوی وزارت بهداشت و درمان، دانشگاههای علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان انجام می شود و به اطلاع عموم مردم می‌رسد. 

فرماندار کاشمر گفت: مردم همچنین از دامن زدن به شایعات و نشر مطالب کذب منتشر شده در فضای مجازی به طور جد پرهیز کنند تا شایعات در کوتاهترین زمان ممکن خنثی شوند و در همین راستا با شایعه پراکنان برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

ساقی افزود: بر همین اساس درخواست موکد از همه هموطنان این است که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ که عامل بیماری کروناست در خانه‎های خود بمانند و از رفت و آمد غیرضرور پرهیز کنند  و در همین راستا از طریق بلندگوهای سیار در سطح شهر و روستاهای این شهرستان هشدارهای لازم در حال اعلام برای اطلاع عموم مردم است. 

وی به وظایف مدیران دستگاههای اجرای در این شرایط نیز اشاره و اضافه کرد: بر اساس وظایف تعریف شده، برای مدیران شهرستانی مسوولیت‌ مشخص تعریف شده است از این رو هیچ گونه قصوری حتی سهوی از آنها پذیرفته نیست و هر مدیری که در حوزه امور سلامت مردم کوتاهی کند با قید فوریت بازخواست خواهد شد.

فرماندار کاشمر همچنین از اقدامات داوطلبانه، جهادی و خودجوش برای ضدعفونی و تهیه اقلام بهداشتی در این شهرستان قدردانی کرد  و گفت: هر توزیع اقلامی باید با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد تا آلودگی منتقل نشود و گروهها و تیمها با معرفی سرتیم گروه به ستاد شهرستان، نسبت به ساماندهی و هم افزایی در راستای وظایف تعریف شده اقدام کنند.

ساقی افزود: ظرف چند روز اخیر گروههای غربالگری و تب سنجی با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر در مبادی ورودی شهرستان فعال شده اند و تمامی خودروهایی که قصد ورود به این شهرستان را دارند تب سنجی و غربالگری می شوند و هشدارهای بهداشتی و ایمنی در خصوص شیوع ویروس کرونا به آنها ارائه می شود.

وی ادامه داد: افراد مشکوکی که درجه تب بالا دارند پس از ثبت مشخصات و آدرس سکونت به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می شوند.

فرماندار کاشمر با بیان این که تا کنون همکاری و همیاری مردم قابل قدردانی بوده است گفت: خیرین شهرستان تاکنون مبلغ ۶۴۰ میلیون ریال در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

ساقی همچنین از همگان خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشارکت کنند.

مرکز شهرستان ۱۶۵ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.