فرماندار تربت جام روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در استان خراسان رضوی و گسترش آن به برخی از شهرستانهای این استان همچون تربت جام این میزان اعتبار از سوی دفتر سازمان برنامه و بودجه استانداری استان به این شهرستان تعلق گرفت.

مرتضی حمیدی افزود: در حال حاضر این شهرستان از جمله مناطقی است که شرایط حساسی در سطح استان دارد که خوشبختانه طی چند روز گذشته با همکاری خوب مردم اوضاع و تردد شهروندان تربت جام در سطح منطقه به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: با شرایط به وجود آمده از امروز برخی از واحدهای صنفی شهرستان که چندان ضرورتی بر فعالیت ندارند تعطیل شدند و تنها کسب و کارهایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می کنند دایر هستند.

فرماندار تربت جام گفت: جو آرامی در شهرستان حاکم شده و همه ارگانها و دستگاههای اجرایی شهرستان با تمام توان و قوا پای کار هستند تا بتوانند این ویروس را شکست دهند.

حمیدی به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرستان تربت جام اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک که یکی از مهمترین اقلام بهداشتی در مبارزه با این بیماری است تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم شیعه و اهل سنت این منطقه به صورت خودجوش کمک های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار دستگاههای متولی قرار داده اند تا صرف بیماران کرونایی این شهرستان شود.

فرماندار تربت جام با انتقاد از کمبود برخی اقلام بهداشتی در شهرستان تربت جام گفت: کمبود اقلام بهداشتی همچون انواع ضدعفونی کننده ها، دستکش و ماسک در این شهرستان مشهود است.

حمیدی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در تربت جام طی چند مرحله، معابر، مساجد و ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان ضدعفونی شد و به همین منظور پنج هزار لیتر الکل جهت مصرف در موارد بهداشتی و عفونی از شهرستان فریمان وارد این شهرستان شد.

وی از آمادگی ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی تربت جام در صورت افزایش بیماران مبتلا به این ویروس خبر داد و گفت: بیمارستان های سجادیه، مهر مادر و ارتش با ظرفیت افزون بر ۱۹۰ تخت مجهز و خوابگاههای دانشجویی و دانش آموزی  در آمادگی کامل به سر می برند.

او از مردم شهرستان تربت جام خواست همچنان تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

شهرستان تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به ۲۸۵ نفر رسیده است که ۱۹۴ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۲ اسفند دو هزار و ۶۰۳ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون هزار و ۵۹۴ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۸۸۱ نفر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

تعداد جان‌باختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا ۲۴ تن است که ۱۷ تن از این تعداد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن از جمعیت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور و یک تن نیز از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.