حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شیوع بیماری خطرناک کرونا  از یک سو سلامتی همگان را در معرض تهدید قرار داده است و  رعایت موازین بهداشتی بسیار ضروری است و از طرف دیگر اقتصاد و معاش مردم به ویژه طبقات مستضعف و مستاجر را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسب و کارها تعطیل و درآمدها محدود شده و هزینه های زندگی با توجه به گرانی ها  افزایش یافته و مشکل را چند برابر کرده است.

امام جمعه گناباد گفت: در چنین شرایطی همه ما به خصوص کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند باید با تاسی به قرآن و معارف اهل بیت (ع) به فکر همنوعان خود باشند.

صادقی نسب از مردم خواست اگر منزل و یا مغازه ای به اجاره داده اند با توجه به رکود کسب و کارها اجاره بها را تخفیف داده و یا حداقل یکی دو ماه به تاخیر اندازند. 

وی ادامه داد: کسانی که وضعیت مالیشان بهتر است از احسان و هدیه دادن به خویشاوندان فقیر و عائله مند و یا همسایگان و همشهریان بی بضاعت دریغ نکنند.

امام جمعه گناباد گفت: کسانی که طلبکارند و یا چک و سفته ای دارند که زمان پرداخت آن فرا رسیده و بدهکار توان پرداخت ندارد با مهلت دادن و یا قسطی کردن پرداخت چک و یا طلب با فرد بدهکار همکاری کنند.

صادقی نسب از کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هم خواست کارگران سرگذر و روزمزد را به صورت موقت تحت پوشش قرار دهند. 

۲۲ بیمار با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد بستری هستند و تاکنون نتیجه آزمایش هشت نفر از مبتلایان به این بیماری در این شهرستان مثبت اعلام شده است.

سه بخش با ۶۰ تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه برای بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان گناباد اختصاص یافته است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.