سید محسن نظام خیرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا بیمه شدگان متقاضی برقراری مستمری بازنشستگی در اسفند امسال نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه و ثبت درخواست مربوطه در شعبه ذیربط ندارند و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید.

وی ادامه داد: این قبیل افراد تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ می‌توانند به منظور پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند.

وی گفت: برای بیمه‌شدگان اختیاری نیز تاریخ احراز شرایط قانونی در اسفند ۱۳۹۸ به عنوان تاریخ درخواست برقراری مستمری آنان لحاظ خواهد شد.

خیرآبادی افزود: مهلت‌های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار نیز اعم از "مهلت درخواست"، "انعقاد قرارداد" و "پرداخت حق بیمه" که از تاریخ اول اسفند ماه جاری به بعد منقضی شده، تا پایان فروردین ماه ۹۹ تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: مهلت مقرر در "برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۹۸" بیمه‌شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، باربران، کارگران ساختمانی نیز تا پایان فروردین ماه سال آینده تمدید شده است.

وی گفت: آن دسته از بیمه‌شدگانی که پایان مهلت مقرر "ثبت اعتراض" به آرای کمیسیون‌های پزشکی بدوی آنان پس از اول اسفند ماه جاری بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نشده‌اند، ضرورتی به مراجعه برای ثبت اعتراض ندارند.

خبرآبادی افزود: بدیهی است پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجددا به آنان ابلاغ و مهلت اعتراض نیز لحاظ خواهد گردید.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی و دستگاههای اجرایی از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه می‌کنند اظهار داشت: از آنجا که امکان مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانه غیرحضوری سازمان به نشانی eservices.tamin.ir فراهم گردیده، لذا با تاکید بر استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در شعب تأمین اجتماعی نخواهد بود.
هم اکنون بیش از ۸۹۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۲۲۱ هزار مستمری بگیر زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند.

در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار نفر شامل بیمه شده اصلی، مستمری بگیر و افراد تحت تکفل آنان در استان خراسان رضوی زیرپوشش این سازمان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.