محمد موافق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگران ساختمانی که اعتبار کارت مهارت آنها در فاصله زمانی اسفند و فروردین منقضی می شود، ادامه بیمه پردازی تا پایان فروردین ماه بلامانع است.

وی اظهار داشت: به منظور تمدید و صدور کارت هوشمند "بیمه رانندگی" رانندگان و تداوم بیمه پردازی آنها تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به استعلام از سازمان تامین اجتماعی نیست و سازمان با حمل و نقل پایانه های استان هماهنگی های لازم را به عمل می آورد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: جلسه های کمیسیون پزشکی ارجاعات به پزشک معتمد و هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات "هیات هایی که به اعتراضات کارفرمایی رسیدگی می کنند" تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی بیان داشت : افرادی که در روزهای پیش رو اسفندماه و بعد از آن مشمول بازنشستگی می شوند، برای ارائه و ثبت درخواست نیازی به حضور در واحدهای اجرایی ندارند و تاریخ ترک کار آنها به منزله تاریخ درخواست لحاظ می شود.

موافق گفت: اگر مهلت های درخواست انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه اختیاری باربران، خادمان ثابت مساجد، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار  از تاریخ ۱ / ۱۲ / ۹۸ به بعد منقضی شده تا پایان فروردین ۹۹ تمدید می شود.

وی اظهار داشت: گروهی از بیمه شدگان که با پایان مهلت مقرر ثبت اعترافات آنها به آرای کمیسیون های پزشکی بدوی پس از تاریخ ا / ۱۲ / ۹۸ به دلیل شرایط موجود موفق به ثبت اعتراض نشدند، ضرورتی برای مراجعه به ثبت اعتراض ندارند و پس از عادی شدن شرایط رای کمیسیون مجدد به آنها ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه همچنین اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران استان بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدت ۲ ماه "تا پایان فروردین" تمدید شد، اضافه کرد: بیمه شدگان حتی المقدور از مراجعات غیرضروری که مشمول زمان نیست، مراجعه نکنند و از سامانه غیرحضوری و خدمات اینترنتی استفاده کنند.

بر اساس آخرین آمار، تامین اجتماعی استان گیلان افزون بر ۴۲۳ هزار بیمه شده اصلی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.