رییس شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه در این جلسه ضمن آن که ماندن شهروندان در منازل خود را خواستار شد گفت: در شرایط کنونی این کار،بدیهی‌ترین و منطقی‌ترین اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر و جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی است.

مهدی وقفی افزود: در روزها و هفته‌های پایانی سال می‌بایست تلاش و کوشش و فعالیت و جنب و جوش خاصی در شهر حاکم باشد اما متاسفانه به دلیل شیوع این ویروس همه چیز تحت تاثیر قرار گرفته و برخی مشاغل و کسب و کارها از رونق افتاده است.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر نیز کمیسیون‌های خود را در فضای مجازی برگزار می‌کند ادامه داد: امروز مردم این خطه با مشکل حادی مواجه هستند و آن فقدان ماسک و لوازم تجهیزات ضدعفونی است و عمق فاجعه زمانی بیشتر مشهود می‌شود که شهروندان شاهد بی‌توجهی مسوولان و مدیران عرصه بهداشت و سلامت این خطه هستند.
رییس شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه اظهار داشت: متاسفانه در مراکز بهداشتی، درمانی، مطب پزشکان و حتی بیمارستان‌های سطح شهر نیز ماسک و تجهیزات ضدعفونی برای پزشکان و پرستاران وجود ندارد و شهروندان نیز بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و حساس این روزها و بدون رعایت کمترین نکات بهداشتی در اماکن عمومی حاضر می‌شوند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: متاسفانه فرمانداری اقدام خاصی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در شهر انجام نداده و یا اگر انجام داده ملموس نیست. 
احمد وطن‌دوست با بیان اینکه باید اطلاعات و اخبار درست و دقیق به مردم داده شود تا با این کار جلوی شایعات و نیز وحشت شهروندان را بگیریم افزود: اگر جلساتی با محوریت کرونا برگزار شده ما به عنوان نمایندگان مردم از آن بی اطلاع هستیم زیرا به این جلسات دعوت نشده ایم.
وی ادامه داد: کارگران و پرسنل شهرداری به ویژه در حوزه خدمات شهری در این شرایط حساس با تمام توان و بدون وقفه در حال ارایه خدمات روزمره خود هستند و هرگز ارائه خدمات را تعطیل نکرده‌اند. 
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: نحوه شست و شو و تدفین امواتی که مبتلا به کرونا بودند یا مشکوک به این ویروس هستند متفاوت است و نیاز به تجهیزات خاصی دارد که باید هر چه سریعتر برای تهیه این اقلام و تجهیزات مورد نیاز بهشت جواد(ع) این شهر اقدام شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه هم گفت: وقتی برف شدید می‌بارد فقط شهرداری پای کار است و اکنون نیز تنها دانشگاه علوم‌ پزشکی پای کار است و همین دستگاه است که مورد نقد قرار گرفته‌ است.
محمد امانی افزود: این بدان خاطر است که در این شهر همه دستگاه‌ها فقط دستوری و بخشنامه‌ای و تنها در چارچوب اداری تمایل دارند که کار کنند و به همین خاطر است که امروز ستاد بحران کرونا در شهر ما رنگی ندارد زیرا رییس شورای اسلامی شهر در آن حضور ندارد و این وظیفه فرماندار است که شورا را نیز در این جلسات دعوت کند.
وی با بیان این که چیزی به اسم ستاد مدیریت بحران نداریم و به محض بروز چنین حوادث و اتفاقاتی، همه به دنبال یافتن مقصر می‌گردند ادامه داد: از سوی دیگر به مردم آموزش‌های لازم برای مواجهه با چنین شرایطی داده نشده و ضعف آموزش‌های شهروندی کاملا مشهود است.
رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر تربت حیدریه نیز با اشاره به اینکه تربت‌حیدریه در مسیر تردد مسافران از نقاط مختلف کشور است گفت: ضرورت دارد هرچه سریع‌تر اقدامات پیشگیرانه انجام تا از ورود مسافران به شهر جلوگیری شود. 
نادر سلیمانی تهیه لوازم و مواد ضدعفونی برای پاکبانان را از ضروریات دانست و افزود: واحدهای شهرسازی، املاک و درآمد شهرداری می‌بایست در ساعات بعد از ظهر نیز به ارایه خدمات بپردازند تا از حجم مراجعان در نوبت صبح کاسته شود.
رییس کمیسیون اصناف و محلات شورای شهر تربت حیدریه نیز گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه که سطح درآمد اقشار مختلف به شدت کاهش یافته است از شهرداری درخواست می کنیم لایحه ای برای تمدید مهلت تخفیفات و افزایش میزان آن به شورا ارسال کند تا در شورا مطرح و تصویب شود.
علی محمد اللهیاری افزود: شایسته است که شهرداری تربت حیدریه هم برای جا به جایی برخی سرفصل های بودجه خود و تخصیص اعتبار برای ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی لایحه ارائه کند. 
عضو دیگری شورای شهر مشهد نیز گفت: فرماندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگوی نبود و کمبود تجهیزاتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح شهر باشند.
رامین مصطفوی از شهردار درخواست کرد تا پروژه‌های عمرانی معطل مانده را تمام و با پیمانکاران خاطی و کم کار نیز برخورد کند.

در حاشیه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از غیبت سعید باستانی نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ایشان بعد از برگزاری انتخابات و مواجهه با رای بی اعتمادی مردم نسبت به خود، دیگر در صحنه‌های اداری و خبری مشاهده نشده است.

وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: البته هر از چندگاهی در فضای مجازی شاهد انتشار مطلبی از ایشان هستیم اما این کافی نیست و با توجه به این که ایشان تا پایان دهمین دوره مجلس، نماینده قانونی مردم این خطه و نیز عضو کمیسیون صنایع مجلس هستند شایسته بود که در خصوص کمبود ماسک، لوازم و تجهیزات پزشکی و ضدعفونی توضیحاتی به مردم ارایه می کردند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.