جعفر مروارید روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید در این روزهای سخت، حوزه فرهنگ و هنر استان برای سلامت روحی مردم و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

وی با تاکید بر افزایش فعالیتهای فرهنگی – هنری افزود: با توجه به این که برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و جلوگیری از برپایی اجتماعات ممنوع شده است نباید حوزه فرهنگ و هنر را تعطیل کرد بلکه باید این حوزه را به فضای مجازی برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت پیشکسوتان فرهنگ و هنر گفت: در این فضای سخت باید نسبت به سلامتی اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه پیشکسوتان حساس باشیم و در صورتی که برای یکی از آنان مشکلی پیش آید کمک کنیم که سریعتر مشکلات حل شود.

مروارید با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر جبران ضرر کسب و کارهای فرهنگی و هنری گفت: معاونت های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر در این اداره کل وضعیت را بررسی کرده و کسب و کارهایی که به آنها ضرر و زیانی وارد شده است را شناسایی و آنها را با پیشنهادات کاربردی برای جبران ضررشان به وزارتخانه معرفی کنند.

وی همچنین بر الکترونیکی کردن صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: فرصت مناسبی است تا هر چه سریعتر خدمات الکترونیکی در حوزه فرهنگ و هنر استان توسعه یابد و اقدامات مناسب در این زمینه انجام گیرد زیرا خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور برخی از مجوزها را الکترونیکی کرده است و دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: باید همه مراکز فرهنگی و هنری کلاسها و سایر فعالیتهای خود را تعطیل کنند و در شرایط حساسی هستیم که باید همه مراقب باشیم تا این زنجیره شیوع کرونا قطع شود و سلامتی مردم تضمین شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی به ۲۲۰ نفر رسید که ۱۴۴ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیر پوشش خدمات سایر دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند.

تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در استان خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است ۱۹ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.