وحید مبین مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشست دیشب به منظور رسیدگی به شرایط و امن نمودن سیستم حمل و نقل عمومی برای مسافرین در روزهای شیوع ویروس کرونا برگزار شد.
وی ادامه داد: در این نشست با حضور رییس منطقه آسیا - اقیانوس آرام انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی، مدیران ارشد شرکت‌هایی نظیر مترو و راه آهن سنگاپور، راه آهن ژاپن، مترو هنگ کنگ، مترو سیدنی، مترو سئول،  راه آهن تایلند، متروی بانکوک، راه آهن مالزی، قطار شهری مانیل، متروی جاکارتا اندونزی، مترو توکیو، مترو تایپه، شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، شرکت راه آهن شهری تهران، مترو پکن و مترو مسکو، تجربیات کشورهای مختلف برای امن نمودن سیستم حمل و نقل عمومی در برابر ویروس کرونا بررسی و به اشتراک گذاشته شد.
وی گفت: همچنین اقدامات پیشگیرانه قطارشهری مشهد نظیر ضدعفونی کردن واگن‌ها، ایستگاه‌ها، آسانسور ایستگاه‌ها، دستگاه‌های شارژ من کارت، تعمیرگاه‌ها و تجهیز کارکنان این شرکت به ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این نشست تشریح شد.
مبین مقدم با تاکید بر ادامه روند ضدعفونی این ناوگان تا ریشه‌کنی ویروس کرونا، افزود: طی ۲۰ روز اخیر میزان تردد روزانه با قطار شهری در مشهد حدود ۵۳ درصد کاهش یافته است.
براساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۸۳ نفر رسیده است.
۸۹ نفر نیز در این استان بر اثر بیماری مشکوک به کرونا جان باخته‌اند.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ مورد بهره برداری قرار گرفت.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.