مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این هم این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده‌ بود اما روز گذشته این درخواست به فرمانداری مشهد ارسال شد و منتظر پاسخ فرمانداری هستیم.
وی اضافه کرد: شهرداری مشهد اختیار قانونی برای برخورد با زباله‌گردها را ندارد و تنها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها بر عهده شهرداری است اما با تایید فرمانداری می تواند در این موضوع نیز ورود پیدا کند.
او از توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده دست و دستکش در بین کارگران خدمات شهری خبر و ادامه داد: حدود ۹ هزار کارگر در بخش فضای سبز و پاکبانی شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۲۹ هزار عدد ماسک و ۱۰ هزار عدد دستکش مخصوص کار بین آنها توزیع شده‌است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: یعقوبی تصریح کرد: طی دو هفته گذشته و پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر مشهد حدود ۱۵ تن افزایش پیدا کرده است واز این رو شایسته است شهروندان برای حفظ سلامتی خود زباله هایشان را در پلاستیک های دربسته و در زمان جمع آوری زباله هر شب بیرون از منزل قرار دهند.
روزانه حدود دو هزار تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود.
براساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۸۳ نفر رسیده است.
۸۹ نفر نیز در این استان بر اثر بیماری مشکوک به کرونا جان باخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.