دکتر حمید رضا رحیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۱ نفر از فوتیهای مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه از جمعیت تحت پوشش سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۸۹ نفر است و پس از آن نیشابور ۴۳ نفر مبتلا به این ویروس را دارد.

رحیمی افزود: در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی دست کم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

وی ادامه داد: از روز ۳۰ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند، هزار و ۷۸۷ نفر مبتلای به بیماری حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا همان عامل بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون ۷۵۷ نفر از آنان با طی مراحل درمانی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت استان نیز زیر پوشش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۴۵ تن از آنان فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.