مجتبی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آموزش‌ها که از اوایل هفته گذشته در چند شهرستان استان شروع شده بود هم اکنون در سراسر استان گسترده شده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز دستورالعمل‌های آموزشی پیشگیری از کرونا برای تمامی این واحدها در سطح استان و شهرستانها ارسال شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در قالب این آموزش‌ها که از سوی امدادگران، نجاتگران و جوانان آموزش‌دیده هلال احمر ارائه می‌شود راههای رعایت بهداشت، ضدعفونی و گندزدایی به افراد ارائه می‌شود تا به این ترتیب سلامت عموم جامعه تامین شود.

احمدی افزود: همچنین نیروهای جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، بردسکن و کاشمر عملیات سم‌زدایی و گندزدایی مغازه‌ها و معابر را شروع کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در کنار همه این کارها نیروهای هلال احمر با استقرار در ایستگاه‌های راه‌آهن، ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری با انجام تست تب و کنترل مسافران، ورود و خروج افراد مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا را تحت نظر دارند.

هم اکنون در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰  واحد نانوایی دولتی و نیمه‌یارانه‌ای در خراسان رضوی فعالیت دارند.

هم‌اینک ۱۲۵ جایگاه سوخت بنزین در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی فعال هستند که ۶۴ مورد آنها در شهر مشهد استقرار دارند همچنین ۶۸ جایگاه از مجموع ۱۳۵ جایگاه سوخت گاز طبیعی فشرده یا سی.ان.جی نیز در محدوده کلانشهر مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.

تاکنون سه هزار و ۷۸۶ نفر از امدادگران، داوطلبان، جوانان، نجاتگران و پرسنل هلال احمر خراسان رضوی در زمینه پیشگیری از کرونا و نحوه آموزش آن به سایرین تعلیمات لازم را فرا گرفتند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت با ثبت ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان رضوی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان تا روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ به ۱۳۵ نفر افزایش یافت.

از ۳۰ بهمن ماه تا روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۶۳۵ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
طی این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۹۲ بیمار حاد تنفسی بیشترین میزان بستری را داشته است و بقیه مربوط به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.
تاکنون ۱۸۸ نفر از مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان های مشهد مرخص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.