دکتر حمید رضا رحیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۰ بهمن ماه تا امروز  بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۶۳۵ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
وی اضافه کرد: طی این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۹۲ بیمار حاد تنفسی بیشترین میزان بستری را داشته است و بقیه مربوط به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.
به گفته وی، تاکنون ۱۸۸ نفر از مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان های مشهد مرخص شده اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بهترین روش در مراحل اولیه بیماری خود مراقبتی در منزل است و در صورت تشدید علائم  و مشکلات تنفسی فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه  و سپس به سطوح دو و سه ارجاع می‌شود. 
دکتر رحیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام برنامه‌ریزیهای لازم را برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی پیش‌بینی کرده است که در این راستا علاوه بر آماده‌سازی تخت‌های بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه، امکانات و ظرفیت بیمارستانی و بستری سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم در پیشگیری از این بیماری است.

هم اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط سایر دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در این استان در گناباد، سبزوار، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.