به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حمید رضا رحیمی با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت مردم اولویت نخست مسوولان سیاسی و مذهبی است افزود: بر اساس نظرات علمی و بهداشتی حضور در محل‌های تجمع و مکان های پرتردد زمینه انتقال ویروس را افزایش می‌دهد به همین منظور تا اطلاع ثانوی مردم باید از شرکت در این گونه برنامه‌ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های روش‌های پیشگیری از ویروس کووید-۱۹ و برگزار نشدن نشست‌ها، مراسم‌ و تجمع ها به تمامی سازمان‌ها و ادارات استان ابلاغ شده است اظهار داشت: تمامی علمای صاحب نظر و برجسته حوزه علمیه نیز در شرایط حاضر در این زمینه به نظرات کارشناسان بهداشتی و پزشکان استناد می‌کنند.

وی گفت: هرچند حضور در فضاهای باز خطر انتقال ویروس را کاهش می‌دهد اما تردد مردم با وسایل نقلیه عمومی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری باشد.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه لازمه برگزاری هرگونه تجمع و مراسم دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استانداری خراسان رضوی است افزود: تاکنون هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

وی ادامه داد: تنها راه شکسته شدن چرخه انتقال بیماری، ماندن در خانه و به حداقل رساندن سفرهای درون و برون شهری است و همراهی و همکاری مردم با سیستم بهداشت و درمان، ویروس کرونا را شکست خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.