رئیس کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت در این مراسم هدف از برگزاری آن را آشنایی با تازه ترین دستاوردهای محققان و پژوهشگران در راستای توسعه دانش سلامت اعلام و بیان کرد: از میان هزار و 35 مقاله ارائه شده 743 مورد پذیرفته شدند که در طول طی سه روز برگزاری کنگره در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شوند.
دکتر محمد صفریان افزود: 'رویکردهای نوین در توسعه سواد سلامت، شادکامی و کیفیت زندگی، سبک زندگی سالم، مسئولیت پذیری و پاسخگویی در ارتقا و اجتماعی شدن سلامت' از مهمترین محورهای این کنگره هستند.
دبیر علمی نهمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت و دومین همایش ملی سواد سلامت نیز گفت: کلید حل مسائل و مشکلات نظام بهداشت و درمان نگاه نظام مند به سلامت است .
دکتر نوشین پیمان افزود: بر اساس این نگرش باید همه سازمانها و ارگانها همدلی و همکاری لازم را در جهت ارتقا سلامت جامعه داشته باشند زیرا وزارت بهداشت تنها مسئول تامین کننده سلامت مردم نیست.
وی گفت: تغییر سبک زندگی از مهمترین نیازهای امروز دنیا برای کاهش بیماریهای غیرواگیر و آموزش مهمترین محور دستیابی به این هدف خطیر است.
نهمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت همزمان با دومین همایش ملی سواد سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا 29 آبان جاری ادامه دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.