علی رستمی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای تامین و ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشت فردی برای جلوگیری از انشار ویروس کرونا افزود: تمامی دستگاه‌های خدماتی شهرستان شامل دستگاه‌های اجرایی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، نظامی و انتظامی در آماده باش بوده و مراکز بهداشت و درمان شهرستان نیز با تمام امکانات و تجهیزات لازم برای کنترل و مقابله با شیوع کرونا آماده ارایه خدمات پزشکی به مردم هستند.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک نیز سامانه تلفنی راه‌اندازی خواهد شد تا در صورت اعلام شهروندان مبنی بر مورد مشکوک به کرونا، بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، پزشک به محل مورد نظر اعزام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه پیک شیوع کرونا در استان خراسان رضوی از شنبه هفته آینده اعلام شده است، همگان وظیفه داریم با تمام تلاش برای برون رفت از این شرایط تلاش کنیم و به تمامی مدیران دستگاه‌های های اجرایی شهرستان نیز ابلاغ شده است ضمن پرهیز از برگزاری جلسات غیر ضروری، از رفتن به مرخصی خودداری کنند.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه افزود: به شهرداری‌های شهرستان نیز ابلاغ شده است با جدیت و تلاش مضاعف در زمینه ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی و مناطق مختلف مانند بوستان‌ها و مکان‌های عمومی اقدام و دستگاه‌های اجرایی نیز باید به طور مستمر محیط کاری خود را ضدعفونی کنند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در شهرستان با هدف آگاهی بخشی عمومی و افزایش مشارکت مردم در رعایت اصول بهداشتی و درمانی انجام شده و نشست‌های متعدد در این زمینه برگزار شده است ضمن اینکه از شهروندان درخواست می‌شود با رعایت نکات بهداشتی، از رفت و آمدهای غیرضروری و ورود به مکان های عمومی خودداری کنند.

وی گفت: تا اطلاع بعدی برگزاری تجمع، نشست ها و گردهمایی‌های غیرضروری ممنوع است و در این راستا توصیه می‌شود مراسم عروسی در تالارها و ترحیم در مساجد برگزار نشود.

رستمی مشارکت مردم در کنترل و مهار بیماری کرونا را بسیار ضروری دانست و از مردم خواست در این ایام، در خانه بمانند و به اصول بهداشتی توجه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد. 

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز پیش از این به قطعیت ۲۹ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی اشاره کرده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان بخاطر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی، ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲ نفر نیز در نیشابور بوده‌اند. 

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.