فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در حاشیه این مراسم گفت: عملیات اجرایی این سالن ورزشی از زمان نخستین سفر رییس جمهوری وقت در دولت نهم آغاز شده بود که اکنون پس از ۱۴ سال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ ضرغام مرادی مجموع هزینه اجرا و تکمیل این سالن را ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این سالن ورزشی چند منظوره در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع در کوی سازمانی ارتش احداث شده است.

وی هدف از ساخت این سالن ورزشی را ایجاد نشاط و سلامتی و ارتقای فضای ورزشی کارکنان و خانواده این تیپ ارتش عنوان کرد و اظهار داشت: سایر شهروندان نیز می‌توانند از این سالن ورزشی چند منظوره استفاده کنند.

وی در باره نامگذاری این سالن به نام شهید تقی‌زاده نیز گفت: شهید غلامرضا تقی‌زاده متولد سال ۱۳۴۸ در روستای همت آباد شهرستان باخرز بود که پس از حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی  وارد دانشگاه افسری امام علی (ع) شد و در سال ۷۴ پس از دانش‌آموختگی از این دانشگاه به خدمت تیپ ۱۷۷ ارتش درآمد و بعد از یک سال برای ادامه خدمت به جنوب غربی کشور اعزام شد که هنگام بازگشت در سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

تیپ مستقل پیاده ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمدجعفر نصر اصفهانی مستقر در تربت‌حیدریه خرداد ماه سال ۹۰ از لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان جدا شد و ماموریت خود را به صورت مستقل انجام می‌دهد. 

این یگان نظامی تاکنون یکهزار و ۵۲۰ شهید و سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.