حسینعلی امیری شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان افزود: مردم منطقه دشت آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند و جا دارد یاد و خاطره شهدای این منطقه و رزمندگان اسلام را گرامی بداریم.

وی اظهارداشت: شهرستان دشت آزادگان در دوران دفاع مقدس متحمل آسیب‌های جدی از سوی دشمن بعثی شد ضمن اینکه مردم این منطقه خانه، زمین‌های کشاورزی و دام‌های خود را از دست دادند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: اگرچه مردم این منطقه همه دارایی خود را از دست دادند اما ثابت و استوار مقابل دشمن ایستادند و از کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه دولت به دلیل آسیب‌های ناشی از جنگ نتوانست در این منطقه سرمایه گذاری خوبی داشته باشد، گفت: نظام جمهوری اسلامی پس از این دوره نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشت و سعی کرد این عقب ماندگی‌های توسعه‌ای ناشی از دوره‌های گذشته و دوران دفاع مقدس را جبران کند.

امیری گفت: تاکنون در خوزستان و منطقه دشت آزادگان دولت اقدامات خوبی انجام داده که یکی از این اقدامات بهره‌برداری از سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان است.

وی افزود: خوزستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است از نظر تولید محصولات راهبردی نظیر گندم یکی از قطب‌های کشور بوده و دشت آزادگان نیز جزو مناطق مهم تولیدکننده به شمار می‌رود.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: بی‌شک با افتتاح این سیلوی ۴۰ هزار تنی مشکلات عمده کشاورزان در دشت آزادگان و هویزه برطرف می‌شوند.

وی یادآور شد: از چهار سال گذشته شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدامات قابل توجهی را در این منطقه انجام داده و ۹ پروژه را که سال‌ها ناتمام مانده بود را به سرانجام رساند که جا دارد از مسئولان این شرکت، استاندار، فرمانداری دشت آزادگان و تمامی دست اندرکاران این طرح بزرگ و بخصوص مردم شریف این شهرستان قدردانی کنم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در سفر ۲ روزه خود به استان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از پالایشگاه بنزین و پل زیرگذر شوشتر حضور داشت و از مناطق محروم شهرستان‌های کارون، مسجد سلیمان و بهبهان بازدید کرد و قرار است در یادواره شهدای دشت آزادگان نیز شرکت کند.

توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی و خدماتی در شهرستان‌های کارون، مسجدسلیمان و بهبهان، بهره‌برداری از استخر دانش بعثت اهواز و آغاز عملیات اجرایی کارخانه MDF شرکت نوین چوب واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز از برنامه‌های سفر معاون پارلمانی رییس جمهوری به خوزستان تاکنون بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.