دکتر حمیدرضا رحیمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از ۳۰ بهمن ماه امسال تا صبح امروز ۳۳۶ مورد مبتلا به سندروم حاد تنفسی به مراکز درمانی خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۲ شبکه بهداشتی - درمانی بستری هستند و از کل مبتلایان به این بیماری ۵۶ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه اولویت دولت مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور است، ادامه داد: طبق ویدیوکنفرانسی که شب گذشته با حضور وزیر بهداشت و سایر دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان برگزار شد، وزیر بهداشت ضمن قدردانی از افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت دارند، اعلام کرد قرار است در نشست آتی با رییس جمهوری مجوزهای لازم برای بودجه و پاداش گرفته شود.

وی گفت: براساس مذاکره با نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح و انتظامی در سطوح عالی کشور مقرر شده است دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات را از آنها دریافت کنند و بیمارستان‌های تحت اختیار آنها را مورد استفاده قرار دهند.

رحیمی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های خصوصی نیز لغو شده و امکان استفاده از ظرفیت این بیمارستان‌ها به طور کامل و به صورت خرید خدمت فراهم شده است.

وی ادامه داد: معاون آموزشی وزیر بهداشت به عنوان مسوول کمیته همه گیرشناسی کرونا تعیین شده و در حال بررسی و مدل سازی این موضوع است و نخستین اقدام این کمیته ارایه طرحی مبتنی بر بستری شدن افراد مبتلا به کرونا در خانه‌هایشان است که طبق بررسی هایی که انجام گرفته، بهتر است افراد در صورت داشتن شرایط لازم طبق شیوه‌نامه‌ای، در خانه تحت خودمراقبتی و ایزوله قرار بگیرند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.