محمدرضا اعتصامی‌راد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حفظ بهداشت و ارتقای سلامت جسمی زندانیان و جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری‌های عفونی در زندان تربت‌حیدریه، با تزریق واکسن هپاتیت "بی" و مننژیت، مددجویان در مقابل این بیماری واکسینه شدند.

وی با قدردانی از واحد بهداشت زندان تربت‌حیدریه افزود: اجرای اینگونه طرح‌ها از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و باعث ارتقای سلامت مددجویان می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تمامی مددجویان در زندان تربت‌حیدریه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: اگر بیماری و به ویژه بیماری‌های مسری در محیط بسته‌ای مانند زندان گسترش یابد، مشکلات بسیار برای مددجویان و محیط زندان به وجود می‌آورد، لذا رعایت نکات بهداشتی هم برای کارکنان و هم برای مددجویان ضروری است.

اعتصامی‌راد گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلای افراد به ویروس کرونا در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گزارش و مشاهده نشده است.

وی افزود: تب خفیف، سرفه‌های خشک به مدت هفت تا ۱۰ روز، تنگی نفس و مشکلات ریوی ناگهانی از نشانه‌های ابتلای افراد به ویروس کروناست و بهترین راهکار برای کنترل این بیماری، اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش همگانی است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با ایجاد سامانه اطلاع رسانی، اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک این بیماری باید ضمن حفظ خونسردی به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.