الهام بهره‌مند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، رویکرد اصلی، آموزش و اطلاع رسانی است و در این راستا جلسات و کارگاه‌های آموزشی به طور مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، در اماکن عمومی و مساجد توسط کارشناسان اداره سلامت محیط و کار و اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه برگزار شده و در این راستا نحوه پیشگیری و گندزدایی به اقشار مختلف مردم از جمله کارکنان و مسوولان نهادهای مختلف آموزش داده شده است.

وی گفت: با هدف کنترل این ویروس به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران دانشگاه‌ها در ارتباط با نحوه نظارت بر خوابگاه‌ها، سالن های غذاخوری و بوفه‌های مستقر در دانشگاه‌ها توصیه‌های لازم ارائه شده و به رانندگان اتحادیه تاکسیرانی، سرویس های مدارس و شرکت های تعاونی حمل و نقل بین شهری، آموزش‌های لازم داده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه به منظور پیشگیری از ویروس کرونا، مردم باید دست‌های خود را به طور مستمر با آب و صابون مایع شست و شو دهند، افزود: مردم باید تا حد امکان از دست زدن به چشم، دهان و بینی خود پرهیز کنند چرا که یکی از راه‌های انتقال این ویروس از همین طریق است.
دکتر بهره‌مند به مردم توصیه کرد اگر دچار علایمی شبیه سرماخوردگی و عفونت تنفسی هستند، ضمن رعایت بهداشت فردی، از رفت و آمد توسط وسایل حمل و نقل عمومی و حضور در اماکن پرجمعیت خودداری کنند.

وی، تب خفیف، سرفه‌های خشک به مدت هفت تا ۱۰ روز، تنگی نفس و مشکلات ریوی ناگهانی را  از نشانه‌های این بیماری اعلام کرد و ادامه داد: بهترین راهکار برای کنترل این بیماری اطلاع‌رسانی صحیح و آموزش همگانی است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی با ایجاد سامانه اطلاع رسانی، اقدامات مناسبی انجام داده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.