مصطفی فیضی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه طی ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهد شد و آستان قدس رضوی پس از دریافت پاسخ اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی آماده هر نوع همکاری با مسوولان استان در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا می‌باشد.

مراسم معنوی اعتکاف هر سال روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب در مسجد گوهرشاد و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و ثبت نام در این زمینه دی ماه امسال انجام شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسات برگزار شده با کمیته بهداشت و سلامت امور رفاهی آستان قدس رضوی گفت: در خصوص راهکارهای پیشگیری آموزش‌های لازم به مسوولان بهداشت حرم مطهر رضوی داده شد تا به کارکنان این سازمان منتقل کنند.

محمدحسین بحرینی افزود: آستان قدس رضوی همکاری مناسبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اعمال تدابیر پیشگیرانه از بیماری‌های واگیر دارد.

وی رعایت بهداشت دست را مهمترین رکن در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: از معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خواسته شده است شرایطی فراهم کند که در بخش های مسقف حرم مطهر رفت و آمد یک طرفه شود و زائرن از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج شوند.

وی ادامه داد: جلسات متعدد با بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و دارالشفای امام رضا (ع) برگزار شده که بر اساس آن مقرر شد آموزش‌های لازم به زائران حرم مطهر رضوی برای پیشگیری از بیماری کرونا و راه‌های مقابله با آن داده شود که در این راستا تعداد بسیاری بنر و محتوای آموزشی در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

بحرینی به همکاری خادمیاران سلامت برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و افزود: تعداد مشخصی از دماسنج‌های لیزری برای سنجش تب زائران در اختیار خادمیاران سلامت قرار گرفته که در صورت مشاهده زائران دارای علائم تب از آنان درخواست می‌شود هنگام ورود به اماکن متبرکه اصول بهداشتی را رعایت نموده و از دور به زیارت بپردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.