به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی سورنا ستاری صبح امروز در مراسم رونمایی از «دانش فنی و تولید فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی» که با حضور حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی در محل شرکت داروسازی ثامن برگزار شد، اظهار کرد: حرکت جدید شرکت داروسازی ثامن در راستای خودکفایی البته با حمایت تولیت معزز آستان قدس رضوی حرکتی بسیار ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر این مسئله که برای دستیابی به اهداف عالیه به نوآوری نیاز است، افزود: نوآوری در شرکت‌هایی بروز و ظهور پیدا می‌کند که شخص متخصص تمام زندگی، فکر و ذهنش را غرق در حل مسائل و مشکلات مدنظر کند، از همین جهت حاصل نوآوری دستیابی به بازار عظیم‌تر و پرسودتر خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه نوآوری از دل تحریم و سختی به وجود می‌آید، تصریح کرد: شرکت داروسازی ثامن با توجه به تحریمی که وجود داشت با تلاش شبانه روزی توانست به دانش فنی و تولید فیلم‌های چند لایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی دست پیدا کند، از همین رو معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حوزه پزشکی، آمادگی خود را در راستای حمایت از شرکت داروسازی ثامن اعلام می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: ایران از نیروی انسانی متخصص و با اعتماد به نفس بسیار برخوردار است، از همین رو آستان قدس رضوی با راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری می‌تواند جوانان نخبه استان و شهر خود را برای حل مشکلات خویش جذب و مسیرشان را برای ورود به بازار هموار کند و ما هم آمادگی کمک به شما در این راستا را داریم.

وی ابراز کرد: اکنون غریب به پنج هزار شرکت دانش بنیان و بیش از هزار تیم استارتاپ متشکل از جوانان فعال و تحصیل کرده در سطح کشور وجود دارد که با توجه به مشکلات و نیازهای روز، هر تیم بر روی یک موضوع کار می‌کنند و اغلب همین شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های استارتاپ منشآ نوآوری‌ها هستند و در عرصه صنعت می‌توانند برای شما بازار سازی کنند و راه صادرات را بگشایند.

ستاری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه از جنبه پزشکی و بیوتیک بی‌نظیر است، چرا که اکنون ۶۰۰ شرکت در ایران در حوزه بیوتیک فعالیت دارند و تاکنون حدوداً تولید ۲۲ داروی بیوتیک حاصل تلاش این شرکت‌ها است، بنابراین باید از این فرصت برای بازار سازی و توسعه داروهای خود در کشورهای همسایه استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر این موضوع که در شرایط کنونی ۵۰ درصد حوزه دانش بنیان مان در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت دارند، افزود: توصیه می‌کنم این شرکت‌ها به این بازار عظیم ورود و با تلاش مضاعف جای شرکت‌های بزرگ غربی را بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.