به گزارش روز جمعه آستان قدس رضوی، حجت‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با جوانان فعال فرهنگی سراسر کشور در تالار ولایت حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، این ایام را مظهر اقتدار، اراده و انسجام ملی خواند و افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از فهم عمیق و بصیرت درست امام راحل بود که به جامعه منتقل ‎شد و توانست نظام فاسد، وابسته، مزدور، نوکر بیگانه و دشمن دین و ملت را از میان بردارد.
وی با تأکید بر تربیت دینی و فرهنگی جوانان، یکی از اولویت‌های آستان قدس رضوی را توجه به مسایل معرفتی، فرهنگی و دینی جوانان دانست و ادامه داد: ما قله‌ای را در نظر گرفته‌ایم که ابزار رسیدن به آن ایمان، تقوا، معرفت و بصیرت نسل جوان است و آن قله نهایی آماده شدن برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) می‌باشد.
وی محور تأکیدات رهبر معظم انقلاب به خصوص در بیانیه گام دوم را جوانان دانست و گفت: توجه رهبری به جوانان موضوع شعاری نیست و این باور و ایمان رهبری به جوانان است که از تجربه تاریخی، عینی و عملی در طول چهل سال انقلاب اسلامی نشأت می‌گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش مؤثر جوانان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سازندگی افزود: بسیاری از افتخارات کشور به دست جوانان با ایمان، دلسوز و با انگیزه رقم خورده است، نقش جوانان در تحقق انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، سازندگی و کسب پیشرفت‌های علمی بسیار کلیدی و اساسی بوده از این رو رهبر معظم انقلاب مخاطب و کانون اصلی بیانیه گام دوم را جوانان قرار داده‌اند.
وی ادامه داد: در گام نخست باید بستر ایجاد ایمان، تقوا، پاکیزگی و تقرب به خدا را در جوانان آماده کنیم. وصیت‌نامه شهیدانِ جوان ما سرشار از ایمان و اخلاق و معرفت است. همه افتخارآفرینان کشور، پیش از هر عاملی تربیت عمیق دینی پیدا کردند.
وی ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوان را حائز اهمیت دانست و گفت: استکبار با شکستن اعتماد به نفس ملت‌ها، سیاست استعماری خود را دنبال می‌کند و مطالعه تاریخ و شواهد موفقیت‌های امروز دو ابزار مهم در ایجاد اعتماد به نفس در نسل جوان است.
در این مراسم کتاب "از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی" رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.