معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه در بازدید سورنا ستاری از این پژوهشکده گفت: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پژوهشکده بوعلی این دانشگاه و در فضایی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع برای فعالیت‌های مرتبط با علم و فناوری سلامت راه‌اندازی شده و رویکرد اصلی این پارک حمایت و تسهیلگری به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.

دکتر محسن تفقدی افزود: راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در راستای ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۹۲ پیگیری شده است که با فراهم آمدن مقدمات و زیرساخت‌های لازم این مجوز از شورای گسترش وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۷ اخذ شد و به تازگی طبق مصوبه‌ای استقرار پارک در مجموعه فعلی پژوهشکده بوعلی آغاز شد.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری سلامت بیشتر بر حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، آی. تی سلامت و  فناوری در زیر مجموعه هایی مانند بایوتکنولوژی، فناوری سلامت، انفورماتیک پزشکی و علوم شناختی متمرکز هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود ۱۰۰ شرکت فناور در مراکز رشد همکاری دارد که ۱۵ شرکت از این تعداد دانش‌بنیان بوده و سابقه خوبی در این زمینه دارند به طوری که نخستین محصول مبتنی بر فناوری نانو حوزه دارویی در کشور به نام "سینادوکسوزن" در این دانشگاه ساخته شده است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این دیدار از چندین شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت بازدید کرد و از نزدیک با طرحهای آنها آشنا شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد که قطب پزشکی شمال شرق کشور محسوب می‌شود هم‌اکنون دارای بیش از ۹ هزار دانشجو و ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.