در پی اعلام مسوولان کویتی مبنی بر ابتلا سه شهروند سفر کرده آن کشور به مشهد به بیماری کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدای هفته جاری یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به کشور کویت در فرودگاه مشهد به زمین نشست تا اتباع کویتی را از این شهر به کشورشان بازگرداند. 

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: این افراد پیش از ترک مشهد از سوی دو گروه پزشکی متخصص از کشور کویت و ایران به صورت جداگانه تب‌سنجی شده و مورد معاینه دقیق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش مکتوب همین گروههای پزشکی هیچگونه علائم نشانگر بیماری در هیچیک از این اتباع کویتی تا هنگام ترک فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مشاهده نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که وزیر بهداشت کویت صبح امروز پنجم اسفند مدعی شد سه فرد مبتلا به کرونا را در میان اتباع کویتی بازگشته از مشهد به آن کشور، شناسایی کرده‌اند. 

وی به دوره نهفتگی یا کمون ۱۴ تا ۲۰ روزه بیماری کرونا اشاره و بیان کرد: بدن فرد مبتلا شده به ویروس کرونا ممکن است در دوره نهفتگی علامتی از بیماری نشان ندهد. 

دکتر بحرینی به ناقل ویروس بودن فرد مبتلا حتی در دوران نهفتگی اشاره و بیان کرد: همچنین این امکان وجود دارد که ویروس کرونا وارد بدن شود اما دستگاه ایمنی بدن آن را سرکوب و دفع نماید لذا در شرایط حاضر اطلاع‌رسانی و پیشگیری مهمترین راهکار مقابله و مهار بیماری کرونا است. 

کویت یکی از کشورهایی است که با هدف پیشگیری از کرونا پرواز هواپیماهای خود را به مشهد متوقف کرده است.

۹ شرکت هواپیمایی خارجی به مشهد پرواز دارند که مسافران را به ۱۷ مقصد در نقاط مختلف جهان جابه‌جا می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.