محمد کوهگرد در گفتگو با خبرنگار مهر با تأیید خبر بسته شدن مرز دوغارون اظهار کرد: دولت افغانستان پیرو جلسه شامگاه دیشب شورای امنیت ملی این کشور و بدون اطلاع رسانی به مسافرین و اتباع خود، از بامداد امروز مرز دوغارون را به روی مسافرین بست.

مدیر کل گمرک دوغارون افزود: متأسفانه افغانستان بدون اطلاع قبلی و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز مرز دوغارون بر روی مسافرین بست که این مسئله سبب سرگردانی حدود هزار نفر از مسافرین که بیش از ۹۸ درصد آنان اتباع خود افغانستان شده است.

کوهگرد با بیان اینکه در حال حاضر ازدحام و سرگردانی مسافران را در دوغارون شاهد هستیم، گفت: برای حل این موضوع در حال پیگیری هستیم تا از طریق کانال وزارت امور خارجه مشکل را حل کنیم‌.

وی تصریح کرد: در چنین مواردی باید با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و ایجاد فرصت حدود ۷۲ ساعته برای مسافرین، امکان سفر را برای کسانی که ممکن است تاریخ پاسپورت و ویزا آنان رو به اتمام باشد، فراهم شود؛ که متأسفانه از صبح امروز بدون اطلاع قبلی مرز، توسط دولت افغانستان بسته شده و از پذیرش مسافران جلوگیری می‌شود. البته رفت و آمد خودروهای ترانزیتی به صورت عادی در جریان است و در این خصوص مشکلی نداریم.

گفتنی است، بر اساس بازدید میدانی خبرنگار مهر، جمعیت زیادی از اتباع افغانستان شامل زنان و کودکان در حال حاضر در مرز سرگردانند و برخی به زودی با به اتمام رسیدن زمان ویزا و یا گذرنامه‌ها به مشکلاتی مضاعف دچار می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.