سردار محمد کاظم تقوی روز یکشنبه در همایش مدیران پلیس فتا خراسان رضوی افزود: سالانه چهار میلیون زائر خارجی و ٣٠ میلیون زائر داخلی به مشهد سفر می‌کنند.
وی با اشاره به افزایش ٤٠ درصدی ورود مسافران به مشهد و استان خراسان رضوی از طریق مرزها طی ١٠ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ادامه داد: در این مدت سه میلیون و ٨٠٠ هزار نفر از طریق مرز وارد استان شده‌اند. 

وی گفت: مشهد هدف اول معاندان نظام است و از چهل مرکز فعالیت علیه جمهوری اسلامی ٢٢ مرکز در حوادث اخیر روی مشهد و خراسان رضوی متمرکز شده بودند ولی نتوانستند اهداف خود را در این شهر محقق کنند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: به رغم داشتن مرز طولانی در کنار افغانستان، امنیت این استان و مشهد به خوبی تامین شده است.
وی ادامه داد: با وحدت و همدلی موجود و تلاش نیروهای نظامی و امنیتی و سایر مسوولان، دشمنان نمی‌توانند اهداف خود را در این استان عملیاتی کنند و این استان همیشه آماده است.
وی گفت: وقتی ضریب نفوذ اینترنت و فضای مجازی به بیش از ٧٥ درصد رسیده دیگر نمی‌توان گفت به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان در مکانی تاثیرگذار بود، نیروهای پلیس باید به علم و دانش و مهارت روز مجهز باشند تا امکانات آنان کارایی داشته باشد.
سردار تقوی افزود: کار پلیس فتا تخصصی است و نیازمند حمایت بیشتر از سوی مرکز در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: هرچند ابزار از موضوعات مورد توجه برای برقراری امنیت است اما نیروهای پلیس نیز باید جزو باهوش ترین، بصیرترین و باتقواترین عناصر ناجا باشند.
رییس پلیس فتا خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: این گردهمایی با هدف آسیب‌شناسی سایبری و تبیین سیاست‌ها و برنامه عملیاتی پلیس فتا برمبنای منویات رهبر معظم انقلاب برپا شده‌ است.
سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پلیس فتا از سال ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرده و هم اکنون پنج پایگاه پلیس فتا در مشهد فعال است.
وی ادامه داد: در ۱۱ شهرستان این استان پایگاه پلیس فتا به صورت مصوب و در ۱۸ شهرستان نیز به صورت تدبیری فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.