محمدرضا حیدری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت شهری و حوزه مدیریت بحران مشهد با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا  بر اساس دستورهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستورالعمل‌های لازم را آماده کرده‌ است.
وی ادامه داد: بر این اساس ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی در هر دو حوزه قطارشهری و اتوبوسرانی آغاز شده و همچنین اقدامات لازم در سطح بوستانها و محیطهای عمومی کلانشهر مشهد برای پیشگیری از شیوع این بیماری ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.
رییس شورای شهر مشهد گفت: یکایک افراد جامعه نیز می‌بایست نسبت به موضوع سلامت عمومی حساس باشند.

حیدری افزود: بر این اساس از یکایک شهروندان مشهدی درخواست می‌شود با رعایت موازین بهداشت فردی و جمعی، مراقبتهای شخصی و همچنین پرهیز از هیجان‌زدگی نهادهای دست‌اندرکار را در پیشگیری از شیوع بیماری یاری کنند. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرف روزهای اخیر بارها اعلام و تاکید کرده که در چارچوب پایش مستمر وضعیت سلامت عمومی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان خراسان رضوی به ویژه کلانشهر مشهد دیده و گزارش نشده است.

اخیرا کمپین یا پویشی اجتماعی با عنوان "نه به کرونا" نیز با هدف جلب مشارکت مردم در پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا توسط شورای مشارکتهای زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در این استان راه‌اندازی و فعال شده‌ است.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.