محمد رضا حیدری روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان مشهدی در گذشته در حادثه انفجار قطار نیشابور افزود: شورای پنجم برای موضوع ایمنی شهر اولویت قایل شده و ظرفیت‌ها و امکانات لازم برای این حوزه را حتی‌الامکان در بودجه‌های سالانه مصوب کرده که هدف از این رویکرد حمایتی، بهره‌گیری آتش‌نشانان از امکانات به روز و همچنین کاهش خطرات و آسیب‌هاست.

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل خدماتی جامعه همراه با خطر هستند ادامه داد: جامعه آتش‌نشان ما نیز این خطرپذیری را در بسیاری از حوادث و وقایع نشان داده که  اوج آن را در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران مشاهده کردیم.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حادثه پلاسکو به مردم نشان داد که آتش‌نشانان نیز در کنار سایر افراد و اقشاری که برای امنیت کشور، تمامیت ارضی، حفظ و حراست از این مرز و بوم تلاش می‌کنند حضور موثر و فعالی دارند.

حیدری افزود: هرکسی که برای ملت فداکاری کند و یا خود را در معرض فداکاری قرار دهد در نگاه مردم عزیز و مورد احترام است.

وی ادامه داد: ظرفیتی که در سازمان آتش‌نشانی مشهد از گذشته تاکنون شکل گرفته  بسیار ارزشمند است.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد حیدری یاد آتش‌نشانان در گذشته در حادثه انفجار  قطار نیشابور را گرامی داشت و گفت: امیدواریم سازمان آتش‌نشانی مشهد همچون گذشته با همت و همراهی آتش نشانان، استفاده از تجربه گذشتگان و تکیه بر انرژی جوانان خود بیش از پیش بدرخشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: این یادواره با هدف یادآوری ایثارگری و فداکاری آتش نشانان برای حفظ جان و مال مردم برگزار شده است.
علی عزیزی افزود: ایثارگری، فداکاری و جانفشانی های آتش نشانان  سبب شده است تا امروز سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در کشور مطرح باشد.
وی با اشاره به تلاش های آتش نشان در مشهد ادامه داد: طی دهه های گذشته تلاش های بسیاری انجام شده تا امروز مشهد دارای یک آتش نشانی مجهز با نیروهای توانمند، فداکار و آموزش دیده باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اظهار داشت: سرمایه انسانی در سازمان آتش نشانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اگر از تجهیزات و ماشین آلات به روز برخوردار باشیم اما نیروی انسانی کارآمد، آموزش دیده با روحیه ایثارگری نداشته باشیم موفق نخواهیم بود از این رو در این سازمان آموزش، ترویج روحیه فداکاری و ایثار در کنار توانمندی نیروهای آتش نشان و تجهیز آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حادثه انفجار قطار در ۲۹ بهمن ۱۳۸۲ در ایستگاه خیام نیشابور رخ داد. در این حادثه ۲۵ آتش نشان از شهرهای نیشابور، مشهد، درود، قدمگاه و مجتمع فولاد خراسان و بیش از ۳۰۰ نفر از مردم و مسوولان جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مصدوم شدند که چهار نفر از آنان از پرسنل آتش نشانی شهرداری مشهد بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.