یکی از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر مشهد - بیرجند روز ۲۲ بهمن اقدام به سوار نمودن مسافر در میدان انقلاب اسلامی و حافظ مشهد نمود که واکنش‌های مردمی و 

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی را در پی داشت. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در این راستا هرگونه اقدام و توقف خارج از برنامه در مسیر سفر ناوگان حمل و نقل عمومی را تخلف دانست و گفت: با تحول در ساختار پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد، شرکت‌ها و رانندگان باید در پایانه مسافربری و با دریافت بلیت اقدام به سوار کردن مسافر نمایند و شهروندان در صورت بروز تخلف مراتب را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ یا ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۵۲۵ به راهداری اطلاع دهند.
ابراهیم نصری افزود: تیم‌های کارشناسی در ستاد حمل و نقل مسافر پایانه امام رضا (ع) مشهد، مرکز مدیریت راهها و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها با رصد و پایش اطلاعات ارائه شده توسط سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (سپهتن) و تطبیق اطلاعات آن با سامانه صورت وضعیت برخط و شناسایی تخلفات و قصور احتمالی شرکت‌ها و رانندگان در طول سفر، بر شدت نظارت‌های خود افزوده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین در جهت افزایش ایمنی تردد ناوگان جاده‌ای، فعالیت تیم‌های نظارتی این اداره کل در بررسی و تطبیق مدارک ناوگان و رانندگان و وضعیت فنی و شرایط ناوگان در طول سفر افزایش یافته و از سوی دیگر دریافت شماره صورت وضعیت صادره برای هر سفر، اعلام مشخصات و شماره تلفن همراه مدیر شرکت حمل و نقل جهت پاسخگویی و نصب چهار فقره مشخصات پلاک ناوگان با رنگ زمینه نارنجی و نوشتار مشکی در چهار طرف داخل اتوبوس از جمله مواردی است که از سوی گشت‌های راهداری کنترل خواهد شد.
سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از طریق نصب دستگاهی در داخل اتوبوس و بوسیله امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت، مشخصات گواهینامه راننده و ساعت کارکرد را علاوه بر ارسال به پلیس راه، برای مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر و نهادهای متولی ایمنی راه نیز ارسال می‌کند.
خراسان رضوی با ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی و هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و بالغ بر هفت هزار کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.
۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای در خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.