دبیر شوای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: المپیاد فرهنگی و ورزشی بانوان بهبود یافته نگهداری شده در مرکز ماده ۱۶ بانوان در مشهد برای نخستین بار در کشور برگزار شده است.

محمدحسین صالحی افزود: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب زنان در مشهد تنها مرکز دولتی در این زمینه است که زنان معتاد متجاهر با حکم قضایی به این مرکز معرفی شده و مدت سه تا ۶ ماه را برای دریافت خدمات پزشکی، دارویی و درمان اعتیاد و کاهش آسیب در این مرکز می‌گذرانند.

وی هدف از برگزاری المپیاد فرهنگی و ورزشی بانوان بهبود یافته از اعتیاد را ایجاد شور و نشاط، آمادگی برای زندگی در اجتماع، خود باوری و توانمندسازی روحی و روانی آنان دانست.

وی ادامه داد: در این المپیاد وزشی ۱۲۰ زن بهبود یافته در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال از ۱۰ بهمن ماه در رشته‌های دارت، طناب کشی، فوتبال سالنی، والیبال و داژبال به رقابت پرداختند که امروز ۱۰ نفر به عنوان برگزیده این مسابقات معرفی شدند. 

صالحی گفت: طبق ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است و باید به چرخه درمان برگردد. 

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب زنان مشهد تنها مرکز دولتی از این دست در این کلانشهر است که از سال ۱۳۹۰ با ظرفیت ۱۵۰ تا ۱۸۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرده و بانوان معتاد متجاهر تا بهبودی کامل در این مرکز نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.