به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز در مراسم اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان مشهدی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه زندگی موفق خواهد بود که بر معنویت و آموزه‌های الهی استوار باشد، اظهار کرد: رعایت بایدها و نبایدهای الهی، معنویت و عبودیت پروردگار به زندگی انسان رنگ خدایی می‌‎زند و معنا می‌بخشد.

تولیت استان قدس رضوی با تأکید بر اینکه عبودیت و معنویت نقش تعیین کننده‌ای در سعادت یک زندگی مشترک دارد، تصریح کرد: اگر خداوند و آموزه‌های الهی محور زندگی مشترک انسان قرار بگیرد و زندگی بر اساس باید و نبایدهای اسلامی پایه‌ریزی شود، آنگاه است که زندگی مشترک پاکیزه و توأم با آرامش خواهد بود.

وی گذشت را لازمه زندگی مشترک و موجب استحکام پیوند زناشویی معرفی و ابراز کرد: گذشت، مدارا و چشم پوشی از اشتباهات لازمه زندگی مشترک و مؤلفه‌ای مهم بوده که موجب آرامش و کسب زندگی متعالی می‌شود.

حجت‌الاسلام مروی با تأکید بر جایگاه و اهمیت محبت بین همسران در تحقق سبک زندگی اسلامی، ابراز کرد: زندگی متدینانه و عینیت بخشیدن به ارزش‌های اصیل اسلامی در زندگی مشترک، محبت و شور و نشاط به زندگی می‌بخشد.

وی تربیت صحیح نسل آینده را از وظایف خطیر والدین دانست و با تأکید بر اهمیت رعایت فرایض الهی در خانواده، ابراز کرد: والدین متدین و معتقد می‌توانند فرزندانی صالح تربیت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در پایان با بیان اینکه این جهیزیه‌های اهدایی بر اساس وسع آستان قدس رضوی در این مرحله بوده و شایستگی نوعروسان اهدای جهیزیه‌هایی بسیار ارزشمندتر از این است، ابراز کرد: متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات آستان قدس رضوی برای ادامه این قبیل اقدامات مبارک تلاش و برای توسعه آن در آینده کوشش خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.