مدیر اجرایی طرح "هم سایه" مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح "هم سایه" به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی رضوی برای زوجین جوان متقاضی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

مهدی سلطانی افزود: همزمان با دهه فجر سه گروه از زوجین جوان ازدواج خود را در حرم مطهر رضوی جشن می‌گیرند که نخستین گروه شامل ۱۵۴ زوج از استانهای اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، مرکزی، بوشهر، تهران، فارس، قم، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، کرمان و اردبیل به مشهد مقدس سفر کردند.

وی اضافه کرد: زوجین جوان با ثبت نام در دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانهای مختلف نسبت به حضور در طرح "هم سایه" اعلام آمادگی کرده و هر زمان که نوبت به آنان رسید به مشهد مقدس سفر کرده و ضمن برگزاری جشن ازدواج خود در حرم مطهر رضوی، سه روز در این شهر اقامت داشته و مهمان آستان قدس رضوی هستند.

مدیر اجرایی طرح "هم سایه" گفت: اسکان در زائر شهر رضوی، شرکت در سه کلاس آموزشی با موضوعات روان شناسی زن و مرد و مهارتهای زندگی، آشنایی با  سیره رضوی، حرم گردی و بازدید از موزه‌ها و پایگاه آداب زیارت در حرم، شرکت در برنامه‌های فرهنگی حرم مانند "شمیم رضوان و حکایت آفتاب" و حضور در جشن ازدواج از برنامه‌های سه روزه برای زوجین در مشهد است.

سلطانی افزود: تا پایان دهه مبارک فجر دو گروه دیگر که هر کدام متشکل از ۱۵۴ زوج جوان دیگر هستند در روزهای ۱۷ و ۲۱ بهمن ماه به مشهد مقدس سفر کرده و ضمن برگزاری مراسم ازدواج خود در حرم مطهر رضوی از برنامه‌های ویژه مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با همکاری معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی، اداره تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ، موسسه موقوفه رضوی، اداره انتظامات حرم مطهر رضوی و مدیریت خدام حرم مطهر در سال گذشته جشن ازدواج هزار و ۵۰۰ زوج و از ابتدای امسال تاکنون جشن ازدواج دو هزار و ۷۰۰ زوج جوان از سراسر کشور را برگزار کرده است.

مدیر اجرایی طرح "هم سایه" ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال آمار برگزاری جشنهای ازدواج در حرم مطهر در قالب اجرای این طرح به ۶ هزار زوج برسد.

سلطانی افزود: در طول مدتی که زوجین جوان در مشهد اقامت دارند از آنان دعوت می‌شود تا به عنوان خادم یار در اجرای برنامه‌های مختلف مشارکت کنند ضمن اینکه زوجین پس از ترک مشهد، به مدت سه سال از طریق کانونهای خادمیاری خانواده مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی به پشتیبان مجهز می‌شوند و خدمات مشاوره‌ای تلفنی یا حضوری دریافت می‌کنند.

وی شرکت در فعالیتهای اجتماعی و اردوهای آموزشی در استانهای محل اقامت زوجین توسط نمایندگیهای آستان قدس رضوی و ارسال محصولات فرهنگی با محتوای آموزشی را از دیگر خدماتی برشمرد که در طول سه سال به زوجین ارایه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.