نسرین شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۵ درصد از مبلغ ۴۷ میلیارد تومان مطالبات زعفران کاران طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز به‌حساب زعفران کاران واریز خواهد شد.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه افزود: با ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی در هشت آبان ماه امسال مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، شهرستان تربت‌حیدریه به‌عنوان مرکز خرید حمایتی انتخاب و در ادامه ۱۸ مرکز خرید در سطح استان‌های خراسان رضوی دایر شد.

شیبانی تصریح کرد: با توجه به رصد انجام گرفته توسط اداره تعاون روستایی و جهاد کشاورزی، افت قیمت این محصول برای مدیران این دستگاه‌ها محرز شد، بنابراین خرید حمایتی زعفران باهدف حمایت ۱۰۰ درصدی از تولیدکنندگان از نیمه دوم آبان سال جاری آغاز و تا پایان مهلت قانونی یعنی ۳۰ آذرماه، روزانه به‌طور میانگین ۳۵۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در سطح استان بیش از ۶۸ تن است، ابراز کرد: از این میزان ۱۱ تن و ۶۰۹ کیلوگرم زعفران به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان تربت‌حیدریه تعلق دارد که این رقم ۳۷ درصد کل میزان تولید شهرستان است.

رئیس اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه بیان کرد: از این میزان خرید در تربت‌حیدریه پنج تن و ۴۶۷ کیلوگرم زعفران نگین و یک‌تن و ۳۰۰ کیلوگرم شبه نگین از کشاورزان خریداری شده که به لحاظ کیفیت، دقت و سرعت در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

شیبانی افزود: پرداختی‌ها برای دو تن و ۳۵۱ کیلوگرم در تاریخ اول آذرماه ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به میزان ۵۰ درصد از کل حجم زعفران، برای کشاورزان واریز شده است.

وی گفت: در ۲۰ دی‌ماه برای چهار تن و ۱۶۲ کیلوگرم، مبلغ ۴۰ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان به‌حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات زعفران کاران، پنج تن و ۱۲۲ کیلوگرم به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان است که طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز، ۲۵ درصد از مبلغ به‌حساب زعفران‌کاران واریز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.