علی رسولیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون دستاوردهای نمایشگاه‌های مزبور افزود: بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی اتوماسیون صنعتی، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، زمین شناسی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات راهسازی و عمرانی و ریلی و جاده‌ای، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگهای تزئینی و نما و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی و فلزات امشب به طور همزمان در ۱۵ هزار مترمربع از فضای نمایشگاه مشهد از ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه دایر شد.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار نیازهای واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان که از طریق واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای یا ماشین آلات تامین می‌شود در بخشی از نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت، معدن و فلزات در نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد به نمایش درآمد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این نمایشگاه‌ها ۱۵۰ واحد تولیدی و ۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور حضور یافتند و توانمندی‌ها و نیازهای خود را در معرض نمایش قرار دادند تا زمینه ارتباط بین صاحبان فکر و ایده، واردکنندگان مواد اولیه بخش تولید و ماشین آلات و صنعتگران فراهم شود.

رسولیان افزود: در این نمایشگاه‌ها شرکتهای دانش بنیان با محوریت پارک علم و فناوری خراسان، مراکز رشد، تولیدکنندگان حوزه صنایع نفت و گاز و تولیدکنندگان کالاهای بهداشتی حضور داشتند.

وی ادامه داد: حضور واحدهای تولیدی در بخشی از این نمایشگاه به منزله به نمایش درآوردن قطعات یا مواد اولیه وارداتی بود تا شرکتهای دانش بنیان و فناور نسبت به نیازهای داخل شناخت لازم را به دست آورند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان به عنوان تسهیل‌گر ارتباط بین بخش تولید و شرکتهای دانش بنیان، زمینه انعقاد تفاهم نامه بین این دو بخش را با کمک سازمان صنعت معدن و تجارت و پارک علم و فناوری خراسان فراهم کرد تا بتوان بخشی از کالاهای وارداتی مورد نیاز بخش تولید استان را از طریق شرکتهای دانش بنیان تولید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.