ابراهیم محمد الدیلمی روز شنبه در کنفرانس بین‌المللی "شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی" در مشهد افزود: عبدالملک حوثی، رهبر مقاومت یمن تاکید دارد که محور مقاومت باید متحد باشد تا به هدف اصلی خود یعنی اخراج نیروهای متجاوز برسد.
وی ادامه داد: نیروهای مقاومت یمن از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی "عین الاسد" حمایت کردند، این حمله موشکی یک سیلی بود و نیروهای مقاومت کارهای بیشتر و موثری خواهند کرد و نشان خواهند داد که جبهه مقاومت موثر و فعال است و ما نیز زدن امثال این سیلی را به آمریکا ادامه خواهیم داد.

سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران گفت: چند روز قبل ترامپ معامله قرن را برای تضعیف فلسطین رونمایی کرد، ملت یمن همیشه اعلام کرده که در کنار فلسطین است و موضوع فلسطین به عنوان موضوع اول یمن مطرح است.

وی افزود: ملت یمن با کمترین امکانات در مقابل نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان مقاومت می‌کند و تا پیروزی به راه خود ادامه خواهد داد.

سردار سلیمانی فرمانده مقاومت جهان

یکی از  فرماندهان حشدالشعبی عراق نیز در این کنفرانس گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی را باید به راستی فرمانده مقاومت جهان نامید.

ابواحمد الجابری افزود: شهید سلیمانی فرد فکوری بود و مغز متفکر داشت، شهید سلیمانی طراح تمام نبردهای آزادی بخش در منطقه بود و توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان را در منطقه خنثی کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مسئله عراق را دغدغه اصلی خود قرار داده بود، وی در خط مقدم همراه سربازان بود و به سربازان مقاومت روحیه می‌داد.

وی گفت: از شهید سلیمانی آموختیم  پیروزی نیازمند جانفشانی است و شهادت بزرگترین پیروزی است که می‌توانیم به آن دست یابیم ، همچنین از حاج قاسم آموختیم که چگونه از اسلام دفاع کنیم.
الجابری افزود: به همین دلیل ما در مسیر خود باقی می‌مانیم و به خون پاک شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس وفادار هستیم ، ما به اسلام عزیز و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای وفادار می‌مانیم و در تمام سطوح با دشمنان انسانیت خواهیم جنگید.

این فرمانده حشد الشعبی همچنین خطاب به ترامپ گفت: حساب هایت اشتباه از آب درآمد، فکر کردی حاج قاسم را شهید می‌کنی و به ما ضربه می‌زنی ولی وجدان جهانیان را بیدار کردی و روح فداکاری را در میان ما بیدار کردی، با این کار از خون حاج قاسم هزاران حاج قاسم دیگر متولد خواهد شد.

کنفرانس بین‌المللی یک روزه "شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی" با هدف تبیین جایگاه و نقش شهید سلیمانی در مقاومت مردم افغانستان و منطقه به میزبانی مهاجرین افغانستانی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.